Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

WhatsApp'tan bir mesajınız var


Hafta  sonu  yakın bir arkadaşımla  kahvaltıdaydım.

Konu döndü dolaştı politik mevzulara çıpayı bağladı.

O bilindik klavye  silâhşörlerinden de özellikle bahsettik.

İnsanlar;  cep telefonları, facebook, WhatsApp veya sair uygulama araçları üzerinden karşıt görüşten olduğunu bildiği kişilere, tanıdıklarına  ideolojik içerikli mailler, mesajlar , sloganvârî  ifâdeler içeren yazılar, linkler gönderiyorlar.

Bugüne kadar hiçbir arkadaşıma,  sahip olduğu siyâsî  görüşünün ve hattâ  sempatizanı ya da sanal militanı olduğu politik partinin, geleneğin, inancın aleyhinde bir mail, mesaj, link v.d…göndermedim.

Hiçbir arkadaşıma; kendisinin kurtarıcısı olduğunu düşündüğü, önünde secde ettiği, taptığı, siyâsî bir kişiliğin aleyhinde bir mail , mesaj, link v.d…göndermedim.

Bu saatten sonra da göndereceğimi sanmam. Sebebi ise şöyle:

Böyle bir gönderimin, şimdi sayacağım mânâlara geleceğine inanıyorum. Böyle bir gönderimin; karşı tarafı, kendi ideolojik bağnazlığına daha da sarılmaya sevk edeceğini tahmin edebiliyorum.

Yani karşı tarafa üstü kapalı şöyle dediğimi düşünüyorum ve bunun son tahlilde fayda getireceğine inanmıyorum.

. . .

S e n   b i r  ş e y  b i l m i y o r s u n,  h e r   ş e y i   b e n  b i l i y o r u m . 

S e n i n  b u g ü n e   k a d a r  farkına varmadığın birçok şeyi şimdi sana ben hatırlatıp, f a r k e t t i r i y o r u m. Zâten bu gönderdiğim bilgiyi de  k e s i n    b i l m i y o r s u n d u r.

Senin tapındığın şahıs ya da siyâsî  partinin gerçek yüzü aslında öyle değil böyle. 

Bak ben göndermesem sen cahil cahil yaşamıştın bugüne kadar.

Senin mensubu olarak kendini tanımladığın o siyâsî  hareketin, i ş t e   b ö y l e   

h a n d i k a p l a r ı, açmazları var.

Seni cendereye öyle bir almıştır ki sen fark etmemişsin.

Gözlerini nasıl da açtım senin?  Yaaa, ha b e r i n   y o k t u    d e ğ i l    m i ?

Hadi bakalım, tapınmaya hâlâ devam edecek misin?

Toz kondurmamaya hâlâ devam edecek misin?

Hem bu daha ne ki, daha neler var senin bilmediğin ?

. . . 

Hiç şüphesiz böyle bir durumda karşı taraf da içinden şunları geçirmeyecektir herhâlde…

Ha y   A l l a h    r â z ı   o l s u n   s e n d e n.

B u    y a ş ı m a   k a d a r    boş yaşamışım. Hiçbir şey bilmeden, gökyüzünden habersiz uçurtma

uçurmuşum. İyi ki bana bu bilgiyi gönderdin ya  da  profilinden  paylaşımda  [1]  bulundun da,     

s i y â s î      y a ş a m   t r a f i ğ i m i  n yeniden yapılanmasına, politik figürlerimin gözden geçirilmesine

vesile oldun. 

İdeolojik   ş e k i l l e n m e m i n  yeniden gözden geçirilmesi gerektiğine kanaat getirdim. Sağol varol. Ben bir hiç, sen ise her şeymişsin.

. . . 

İfâdelerim mübalağalı farkındayım.

Ancak artık günümüzde insanlar arka arkaya beş tane anlamlı cümle kurmaktan âciz.

Hayatlarına sloganlarla devam ediyor. 

Anti-didaktik youtube kültürünün üzerlerimize sıçradığı bugünlerde bu satırları okumak için yazımın son cümlelerine  kadar sabredebilmiş her okuyucum, ne demek istediğimi gâyet iyi anlayacak idrak düzeyindedir.

Sonuç; u y g u n    t e o r i k     a l t     y a p ı y l a      d e s t e k  l e n m e y e n   ve   tek bir tıklamayla gönderme ucuzluğuna kaçtığınız her paylaşım, karşınızdakinin kendi siyâsî görüşüne sıkı sıkıya daha da sarılmasına  ve sizin mahâllenizden uzaklaşmasına sebep olma tehlikesini daima taşır.

Belki bir sempatizan kazanırım diye çıktığınız yol; karşı tarafın iflâh olmaz azılı bir militan daha kazanmasını sağlayabilir...

Sabrın sonu ile

 

[1] Paylaşım sözcüğünün asıl anlamı dışında hoyratça ve uzuczca kullanımı hakkında ilerleyen tarihlerde bir yazıyı ayrıca kaleme alacağım.

 
Toplam blog
: 269
: 1885
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..