Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '22

 
Kategori
Sinema
 

Whiplash ve 2022 Merhaba!

 

Uzun zamandır bloga yazmıyordum. Bu sefer bir filmi anlatmak ve yeni yıla merhaba demek istedim. Herkese ve 2022’ye merhaba!

Umutlar, dilekler, vazgeçişler ve ardımızda bırakılanlarla yeni yıla hazır mıyız?

Peki bu yıla neler sığdıracağımızın kararını vermeye?

 

Farkında mıyız bilmiyorum ama yılın ilk 7 günü bitti bile. Sonrasında, bizim dışımızda gelişen her olay haricinde, sahip olduklarımızın farkına varmaya ve hayallerimizi gerçekleştirmek için çalışmaya, yeri geldiğinde durmaya, ama hareket halinde olmaya hazır mıyız?

Bunun için bir ilham kaynağını bırakmaya geldim. Aslında zorlu bir filmle geldim.

Başarı nedir? Başarıyı ne belirler?

Whiplash bir başarı hikayesi. Aslında bir psikolojik gerilim filmi. Andrew ve Fletcher ikilisi, gerçek üstü bir performans sergilediler film boyunca, onu söyleyebilirim.

Fletcher, kendisini aşmasını istediği kişinin üzerine öyle bir gidiyor ki, insan kendini sorguluyor.

Başarı için insanın kendisini o kadar zorlaması şart mı?

Hırs başarı için o kadar gerekli mi?

Andrew 19 yaşında ve hırslı bir davulcu. Jazz müzik aşığı. Fletcher’de onun okuduğu prestijli okulun en iyi ve en acımasız öğretmenlerinden birisi. Andrew’u keşfettikten sonra kendisini aşması için o kadar zorluyorki, o zorlamaya ne kadar dayanabilirdim ben olsam diye düşürken buluyor kendini.

Amerika acımasızlık konusunda isim yapmış bir ülke bana kalırsa. Duyguların orada daha geri planda olduğunu da iddia edebilirim aslında. 

Eğer dayanabileceğinize inanırsanız, başarıyı, kazanma hırsını ve en iyilerin gözünden dünyayı anlamak için bu filmi seyredin. 

 

Ego savaşını bir de. 

Ben bu satırları sonlandırırken filmdeki en inanılmaz performans anlarından birisi sergilenmekte.

“Ben varım” diyen bu genci bence siz de tanıyın. Bir de jazz seviyorsanız, özellikle jazz için, benim gibi hala izlemeyenler varsa kaçırmayın.

 

Yeni yılın ilk cuma gününden herkese selamlar.

 

Hayatı ve başarıyı gönlünüzce yaşayın.

 

Züleyha Gülveren

 
 
Toplam blog
: 48
: 89
Kayıt tarihi
: 11.01.21
 
 

Profesyonel Koç Bağımlılık Danışmanı Sosyolog Yazar Latin Amerika Çalışmaları Uzmanı Analog Fotoğ..