Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '10

 
Kategori
Dünya
 

Wikileaks'in kirlileri

Wikileaks'in kirlileri
 

Herşeyin öncesinde sadece izliyorum. Bundan birkaç ay önce bir adam çıktı ve dünyanın süper gücünün kirli işlerini deşifre etmeye başladı. Zaten bildiğimiz, bilip de söylense de kimsenin duymadığı sözüm ona demokrasi adına istilalar, sivil ölümler, tecavüzler, bürokratik gizli görüşmelerdeki üsluplar vs. vs. Bunları fazla önemsemeden geçtik. Belirttiğim gibi zaten bildiğimiz şeylerdi. Biz dizilerimizi izlemeye devam ettik.

Birkaç ay sonra bu adam ile ilgili bir skandal ve tutuklama emri çıktığını öğrendik. Ama kayıptı. Biz yine fazla uzatmadan kısa geçtik bu haberi. Ki zaten bir reklammışçasına kanalımızı dahi değiştirdik ekrana yansıdığında. Günümüze yaklaştığımızda ise; artık bizim sınırlarımızdan da içeri giren konular yayınlanmaya başladı. Herşeyi bir kenara bırakıp izlemeye başladık. Böyle heyecan içerisinde izledik diyorum da; şu gün bile wikileaks i fenerbahçe de futbolcu sananlar dahi var. Bu da başka bir boyutu, neyse.

İç ve dış gündem tamamiyle değişti. Zaten zayıf olan hafızamız yine ezdi geçti, Marmara Baskını, Kürt açılımı, İran, AB konularını. Hükümet ve muhalefet kanatları da; bu belgelerde geçen Neo-osmanlı, İran ve parti ve parti üyeleri karakterleri üzerine olan belgelere fazla yorum yapmaktansa; önemsiz demiyorum ama tuttu başbakanın hesapları üzerine ses yükseltildi. Bu bize sıkıcı ama izlemeye ve izletmeye değer gelmeye başladı.

Bir süre sonra da adamımız sigortalı olarak teslim oldu. Ama medyamız şu an üniversiteli kardeşlerimiz ve adamımızın tecavüz olayı üzerine eğilmiş durumda.

Farkındayım o kadar konuya dokundum ki asıl başlığımız üzerine eğilemedim; Şimdi sorularım geliyor;

Bu arkadaşımızın asıl mesleği nasıl ki; böylece bir oluşum içinde

Bu bilgileri ne şekilde eline geçiyor. (Bir çavuşun resmini bana göstermeyin ama lütfen. komik geliyor)

Yakalanana kadar bu adam hep kovalandı mı gerçekten, yoksa böyle görünmesini mi istediler?

Biraz da çabuk yakalanmadı mı? Usame yi yıllardır arıyorlar değil mi?

Belgelerin saklandığı dosyaların açılması için gereken en üst düzey askeri bilgisayarlar dahi zorlanırmış.??

Eğer amerika kendi yapsaydı; neden sevmediği bir ülkeyi işaret edip "bu adam orada ve demokrasi için gitmeliyiz" demedi?

Çamur at izi kalsın misali; ülkeler arası kuşku ortamı yaratarak; silah satışlarında artışlar mı gerçekleştirilecek yoksa?

Ben yoruldum sordukça ama bunların hepsini benim sormamdan ziyade; hükümet, muhalefet ve aydınlarımızın sorgulaması gerekiyor ki; medyamızın ücra haberlerinin arasında duydum. Çeşitli komisyonlar da kurulmuş.

Herşey bir kenara ama ben yoruluyorum, bu kadar ince düşünmekten, belki de gereksiz değil mi? Geçip televizyonun karşısına prime-time dizilerimi izlesem. Onlar ile hayatımı, sosyal yaşantımı hareketlendirsem. Keşke Wikileaks i bir futbolcu olarak bilsem.

 
Toplam blog
: 13
: 318
Kayıt tarihi
: 07.12.10
 
 

İlköğretimimi İstanbul'un üç farklı semtinde tamamladım. Ardından ticaret meslek lisesi, moda- ta..