Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Wim Mertens kim ?

Wim Mertens kim ?
 

WİM MERTENS...


Cevap vermek zor değil mi?

Sokaktan geçen insanlara, mikrofon uzatan muhabirler gibi hissettim kendimi birden. Çok daha güncel ve önemli sorulara bile cevap veremeyenler, bizler- halk ( özellikle gençlerimiz ), sorduğum soruyu cevaplamak oldukça zor gibime geldi...

Ağlanacak halimize, gülüyoruz üstelik ekran karşısında...

Sorduğum soruya cevap verememek çok doğal aslında... Neden mi ?

"Eğitim şart"... Cem Yılmaz geldi aklıma. Çok zor, hakikaten çok zor, acı bir şeyi, komik dilde anlatabilmek...

http://www.donusumkonagi.net/makale.asp?id=5745&baslik=japon_gucunun_sirri_:_egitim

Japon gücünün sırrı; eğitim, olduğunu hepimiz biliyoruz. Yukarıda linkini verdiğim ve çok etkilendiğim yazıdan küçük bir alıntı yapmak istiyorum;

"Klasik müziğin Japon yerel müziği kadar popüler olduğunu biliyor muydunuz?"

Çok önemli bir tespit bence, YEREL MÜZİĞİ kadar, diyor yazıda..."Yerel müziği" kadar...

İşte Japon mucizesi bu; kendi değerlerini önemseyerek, güzel olan her şeye değer verebilmeyi öğrenmek... Batı uygarlığının en önemli noktalarını yakalamışlar ve bu sözü bizzat hayata geçirmişler;

“Japon ruhu, batı teknolojisi; batı uygarlığı, Japon eğitimi"

"Haftada 8 saat Japonca öğrenen bir ilkokul öğrencisi 5 saatini aritmetiğe 3 saatini fen bilimlerine ayırmakta ve bunun yanında 2 saat müzik ve 2 saat da sanat eğitimi almaktadır. Lise döneminde ise sanat eğitiminin haftada 8 saate kadar çıktığını görmekteyiz. "

Haftada sekiz ( 8 ) saat Japonca!

Lisede ( 8 ) saat sanat eğitimi!

İnanılır gibi değil...

Gençlerimizin , yetişkinlerimizin nette yazışmaları geliyor gözlerimin önüne... Örnek dahi vermek istemiyorum, fakat kendimi mecbur hissediyorum vermeye. Çok acıyorum o tür insanlara, çok zavallı geliyorlar bana... Nete girmeyi öğrenmişler, oyun oynamayı da, ancak bir tebrik bile doğru dürüst yazamıyorlar..." HerkeZe Mutlu Yıllar ! " bu en basit örnek..."HerkeZe"... Benim bildiklerim daha neler var... ki ben iyi bir net kullanıcısı değilim...

Bir ülkeyi seviyorsan, onu eleştirmeye hakkın da var demek ki... Ben kendimde bu hakkı görüyorum. Ukalâlık yapmak istemiyorum, fakat bu durumu kabullenemiyorum.

Tabii her şey eğitime dayanıyor... Küçük yaşta eğitime...

Haftada 8 saat Türkçe dersi. Bence hiç fena olmaz.

Büyük oğlum, Fen Lisesi 3. sınıf öğrencisi ve müzik eğitimi çoktan okulda görmüyor ... Sanat eğitimi zaten hiç almadı... Oysa bakın, kendisini tanıtan yazısında ne yazmış;" Hayatın müzikal karşılığı olan, yedi yaşında tanışıp, " Oha bu ne!" dediğim benim için vazgeçilmez olan şeyi yapmayı çok seviyorum - Piyano çalmayı." MB üyelerinden "murtimur" rumuzlu genç, benim oğlum. Bu tanıtım yazısını okuduğumda, göz yaşlarımı tutamamıştım... Yedi yaşında tanışmadığı ( piyano olan bir evde doğmuştu çünkü ), fakat ciddi ders almaya başladığı zaman, altı buçuk yaşındaydı ve ben onun göz yaşlarını hatırlamıştım... Çalmak zor gelmişti çünkü... Ben zorlamıştım fakat ... Onun göz yaşlarını görmezden gelmiştim, bu her ne kadar zor olmuş olsa da... Ama biliyordum, bazı şeyleri zorlamak gerekiyor.Tıpkı Japonların yaptığı gibi...

"Bir şeyleri değiştirmek istiyorsan kendinden başlamalısın" Bu ünlü sözü ben çok seviyorum ve uygulamaya çalışıyorum.

Benim oğlum, bugün, gerçekten çok seviyor piyano çalmayı... kendisi için... hayatının müzikal karşılığı ve O bir Wim Mertens hayranı... Şu ana kadar, hem eğitim hayatında, hem sosyal hayatında çok olumlu bir yer aldı enstrüman çalabilmesi. Herkes, tanınmış ve ünlü müzisyen olacak diye bir kural yok ve biz bu yola, öyle birisi olmak için çıkmadık zaten.

Wim Mertens , 14 Mayıs 1953 doğumlu, Belçikalı piyanist ve bestekar.

Güzel ülkemizin, yarının bakanları, başbakanları, devlet büyükleri uygun bir ortamda, ( Putin gibi ) piyanonun ( veya başka bir enstrüman) başına geçebilmeli ve ülkesini en iyi şekilde temsil edebilmeli... Bu benim hayallerimden birisi... Çünkü sanata değer veren bir insanın, görüş açısı çok farklı. Atatürk gibi...

Satırlarımı okuyanlarla, harika görüntüler ve Mertens'in olağanüstü güzel,
Struggle For Pleasure eserini paylaşıyorum.


http://www.mojvideo.com/video-wim-mertens-struggle-for-pleasure/e2633a30fcaaa8fd336b

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..