Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '15

 
Kategori
Şiir
 

Wuppertal

Wuppertal
 

Şehir gibi şehir: huzur ve ağaçlar


Bir fırsatla geldim 
Almanya Kuzey Ren Vestfalya 
Eyaletine, 
Wuppertal’e 
Yani kardeş kıyağı ile 
Erdemlice… 
 
Gizli bir arayışımın 
Sanki bedenlenmiş bir memleketi 
Wuppertal. 
 
Bindim gönlüme 
Düştüm Alman memleketine. 
Evimde tek başıma 
Bir de masam da 
Portakal. 
Bir türkü tutturdum 
Göçebe türküsü. 
Gerçi, hasretlikler bana 
Menü üstüne 
Mayonezli ketçap gibi 
Ama, 
Benim memleketimin 
Doğasını kirlettiler! 
Park yerlerini yediler; 
Binalar, 
Tapınaklar, 
Çirkin çirkin çadırlar 
Kondurdular! 
Yoksullaşan İnsanlar 
İçimi acıttılar. 
 
Düşündüm! 
pencereden bu güzel memlekete baktım 
durdum. 
Boğazım kurudu 
Yedim bir dilim 
Portakal 
Hoş geldim yeni memleket 
Yeni hasret 
Wuppertal 
 
Türkü mü sorarsanız, 
Bizim Anadolu’nun bozlağı’dır: 
‘kalktı göç eyledi Avşar elleri.’ 
Yani şunu anlatır 
Bu hal: 
Ferman iktidar-ı Padişahınsa 
Benim de güzel dağlarım 
Wuppertal… 
 
(ferman seninse, Wuppertal benim) 
 
Botanik bahçeleri 
Ağaçlar, Hayvanlar 
Ve şırıl şırıl akan sular 
Çayırlar, çimenler kertenkeleler 
Beni anlatırlar: 
 
Sal kendini kalender 
Çayır çimenlere sal 
Bu memleket 
Tatlı bir Portakal 
Hoş geldim 
Wuppertal 
 
Ruhumun botanik bahçesi 
Gönlümün daracık sokakları 
Yaşımın şiirsel yazarı 
Ve radyomda bir konçerto var 
Çal çello çal 
Hoş geldim Wuppertal. 
 
Hoş geldin Wuppertal 
Taş binalar 
Müzeler 
Ve eskiye dair, 
Çığlıksız tanık tapınaklar 
Alır beni sarmalar 
Aldım bir dilim daha portakal 
Merhaba Wuppertal 
 
Merhaba yaşlı şehir 
Merhaba yeni şehir 
Merhaba yorgunluğum 
Merhaba düzen, 
Merhaba yeni sevgili 
Sessiz güzelliğim 
 
Merhaba havada giden tren 
Merhaba akan sular 
 
Yoruldum artık… bu gövdem 
Hantal 
Ve bu fırsat benim içim 
Yaşlı bir skandal 
Merhaba 
Güzel ve Masum 
Wuppertal 
 
kalender kılıç wuppertal ocak 2015
 
Kalender Kılıç
 
 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..