Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '12

 
Kategori
Öykü
 

X ve Y

X ve Y
 

"RESİM : İNTERNETTEN ALINTI" "Unutma! Hayatta bedava her şey mutluluk canım. Gülümse, sarıl ve kendine laf at yeter. "


X: Yorgun, bıkkın, usanmışım bir ruh hali içerisindeyim. Başımı yastığa koysam uyuyacağım sanki bir daha hiç uyanmamak üzere. Ayakta durmak için mücadele verir gibiyim. Bir şeyleri zorlayıp duruyorum. Olmayınca olmuyor işte. Üzerime yapışan tarifi zor bir ağırlık hissi mevcut. Ne zaman yapıştı durdu bir kene gibi bilmiyorum ama bildiğim şu ki uzun süredir benimle. Kafamın içi savaş meydanı sanki. Sersem sepelek. Ne kadar uyusam da dinlenmiş hissetmiyorum kendimi. Düşüncelerim oraya buraya dağılmışlar adeta. Toplamakta güçlük çekiyorum. Sebep çok belki, belki de hiç yok. Sebebini bilsem sorunu ortadan kaldırırdım zaten. Sihirli bir değnek lazım bana. Hayatıma ışık olacak bir söz, bir cümle, bir haber. Yok, gelmiyor, fısıldamıyor bir türlü. Tek düze, monoton bir yaşamın içinde doldurup gidiyorum ömrümü. Can çekişe çekişe, istemeye istemeye. Elimden hiçbir şey gelmiyor değiştirmek için.

Y: Öyle pes etmek yok. Hayat hepimize zorunluluklardan dolayı yük gibi davranıyor ve bizde onu sevmiyoruz. Onun için amacımız için mücadeleye  devam edeceğiz. Hep karanlıktan sonra aydınlık vardır bunu unutma bir tanem.

X: Bazen her şey öyle karanlık görünüyor ki… Hiç aydınlanmayacak sanıyorsun.

Y: Bu üçlemeyi okuduğunda bir düşün.

Üçleme (*)

1.Hava kararıncaya dek 

Eline almıştı kadının elini. Konuşmuyordu 
uzaktan, belki de kendi içinde, 
güçlü atışını duyuyordu denizin nabzının. 
deniz, çamlar, tepeler eliydi kadının 
Ona söylemese bunu, nasıl tutabilirdi o eli? 

hava kararıncaya dek kımıldamadılar. Sadece 
iki eli de kırık bir heykel vardı ağaçların altında. 

2. Bir kadın 

O gece; yanına varılmaz o kadın öpmüyor kimseyi 
onu öpecek kimse çıkmaz korkusuyla tek başına. 

Beş uçlu bir yıldızla gizliyor bir tutam beyaz saçı 
ve en güzel kimliğini yadsıması kadar güzel kendisi. 

3. Neden bizim suçumuz? 

Dikensiz kalkan filizleri dilinin altında, 
üzüm çekirdekleri, şeftali lifleri. 
Ilıman bir ülke var gölgesinde 
kirpiklerinin. Yatıp dinlenebilirim, diyor, sorgusuz. 
Peki ne anlama geliyor bu 'daha ilerde' sözü? 
Neden senin suçun olsun, kuşkusuz, yaprakların 
arasında kalman, güzel, yalın, sıcaklığının altın çizgilerinde? 
Ve neden benim suçum gecede ilerlemek, 
kendi özgürlüğümde tutsak, diyor, cezalandırılanın 
ceza vermesi? 

Gördüğün gibi her şey aslında bizde canım. Masana ayna koyar mısın döndüğünde bakacağın ya da işyerinin kapısını sana yansıtan. Birden bakacaksın gülümsüyorsun ve şakalar yapıyorsun. Bazen birazdan bu kapıdan çıkıp nefes alacağım diyorsun... İşe yarıyor inan cancağızım. Ve… Ben buradayım bunu bil yeter.

X: Orada olduğunu bilmek güzel. Söylediklerin de çok güzel. Lakin bende biliyorum hayatta güzel şeyler de oluyor ama son günlerde bir durağanlık var. Her güne aynı kalkılmıyor işte ve hep güler yüzlü olamıyorsun. Bildiğim tek bir şey daha var. Bugünler de geçer elbet. Zaman öyle hoyratça akıp gidiyor ki zaten. Bildiğim bir şey daha geldi ansızın aklıma. Bu dünyada rahat yok.

Y: Umudunu tüketme, inan nasıl bakarsan öyle görüyorsun dünyayı. Ben artık karanlığı görmemeyi seçtim. Unutma üzüldüğünde de hırpalandığında da aynı hayatı yaşayacaksın. Onun için sakin ol ve sadece yaşa. Elinden geleni yap gerisi zaten senin dışında. Mutluluk ne biliyor musun acılarınla ve çıkmazlarınla dalga geçebilmen. Çünkü diğeri inan sana bir şey yapamıyor.

Y: Becerebilir miyim?

X: Denemekten zarar gelmez. Unutma! Hayatta bedava her şey mutluluk canım. Gülümse, sarıl ve kendine laf at yeter. “Bak bu da bitti hatun” demek bile ciddiyetin ortasında kendine yaptığın nanik hareketi sadece. Sen biliyorsun söylemek istediğimi.

Y: Biliyorum. Neler atlattık neler ve daha neler atlatacağız yaşadığımız süre içinde. Kim bilir?

X: Kimse bilmiyor aslında. Biliyormuş gibi davranıyor, hepsi bundan ibaret.

Y: Kimse bilmiyor. Biliyormuş gibi davranıyor. Biliyormuş gibi… Davranıyor. Ben de yapabilirim. Becerebilirim. Tutunabilirim hayata kaldığım yerden.

.............................................................................................

(*) Üçleme: Yannis Ritsos Çeviri: Cevat Çapan

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..