Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '11

 
Kategori
Şiir
 

Y'Anay

Y'Anay
 

... 

“Bir yerde biter bu namussuzluk”

Oyunlar yozlaşmış

2 numara olmuş gözlerim
Gözlerimde
Siyah kelebekler uçuşuyor
“Şimşekler çaktığında gel” dedi doktor
Siyah saplı kırmızı çerçeveli gözlüğüm
Ardından bakıyorum, demir kafesli pencereden
Geçiyor bulut kümesi,
Mavi de peşinden” ümit “
Aklımda yazılı
Kalbimde ” güneş”
Burnuma geliyor kokusu
Yeni sağılmış süt gibi
Çocukların çığlıklarınla
Büyürüm ben 

Bak
Durmuyor
Akıyor
Geçiyor
Zaman 

Bir
Rüzgârla yarış ederdi o çimen gözlü kız
Küçüktüm, gün almamıştım yediden
Babam almıştı, kırmızı bisikletimi
Çaldılar kapının önünden
Pantolonum paçası da takılmıştı zincire, yırtılmıştı
Dizlerimde kabuk bağlamayan yaralar
Ilınmış suyla pansuman yapardı, annem
“Kırılır mikroplar “ derdi
Bi kara mehlem vardı, sürerdi alırdı acısını
Öperdi
Sokaklarda gece yarısına kadar
Yeniden koştururduk
Ne şendik ana caddelere bile sığmazdık
Ne güzeldi renkli bilyelerimi de kaybetmiştim
Bi delik açıp orta yerinden
Kolye yapmak isterdim hep
Bembeyazdı boynum
Bi kere,
kaç kere
“Anne, paramı düşürdüm “ de diyememiştim
Diğer çocuklar yerken
Yiyememiştim, pamuk şekerini
Ağladım
Sızlandım
Asmıştım yüzümü
Dudaklarım uzamıştı
Ellerimi arkama saklamıştım
Avuç içlerim de terlemişti
Karnım da ağrımıştı
Ne var ki
Ne çoktu söylemeklerim
Tutulmuştu dilim
Üzeri pütürlüklü
Çilek reçeli yemiştim en son

Şimdi
Yaşadıklarım
Ne derler “handikap”
Engel mi?
Engel
Olan kim? 

Asıl hakkımız
Özgürlüğüm nefes almak
Kaçmadım ki kimseden
Azıcık saklanmıştım
“Gününü göreceksin, çık ortaya” diye bağırıyor
Okumuş ağabeyler
Çıkmıyorum ortalığa, anne
O çıkmayan izler benim
Çocukluğum 

- Sağımda solumda iki melek-
O bildiğin bi şeytan
Tepemi çok attırıyor
Kara kaplı deftere
“ Y’anay” lar yazıyorum 

Baktım da
Ben kirletmedim
Kirlenmiş beyaz elbisem
En çok kiraz
Yaprak yeşili lekesi
Vişneler daha olmamış
Asma yaprakları
Masum, üzümleri saklar 

-Rüyalarıma gelip gelip de-
Kızma anne
İçimdeki köy kentler
Ev ev üstüne
Yanmıyor petekler
Doğalgaz bağlı
Ocağın üstünde unutmuşum çaydanlığı
Yanmaktan son anda kurtuldu
Ama yine içemedim, demli çayı
Faz faz yaz
Dara bahçem de
Kurumadı daha
Yerden bitme ıslak otlar 

Sevmekten
Sevmekten yok derdimiz
Bi geçmişe özlem
Kırmızı örtü
Akşamların kırmızı örtüsüne
Sen diye sarınıyorum…
Anne
İçim ısınıyor 

Sen benimle kalıyorsun .. 

Nil Alaz 

 
Toplam blog
: 471
: 295
Kayıt tarihi
: 23.10.10
 
 

Aklınla, kalbinle insanlık davası peşinde koşturan bir insan. Okur-yazar... ..