Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Ya allah bir daha gösterirse?

Ya allah bir daha gösterirse?
 

19 televizyon kanalı bir araya gelmiş, sanatçılar, dizi oyuncuları toplanmış, Beyaz da sunuculuğunu üstlenmiş, Van-Erciş Depremi’ne yardım kampanyası düzenlediler….gayet ulvi, gayet takdire şayan.

Firmalar, holdingler, şahıslar isimleri de ilan edilerek yardımlarını yaptılar, hüzne hüzünler katıldı, hüzünler yardıma dönüştürüldü, 62 milyon tl yardım toplandı.  

Böyle yardım konularında organize olmakta çok profesyoneliz, olan olmuş, ölen ölmüş, allah rahmet eylesin, allah bir daha göstermesin, hadi yardımlar başlasın…herkes karınca kararınca samimiyetle yardımını yapıyor, belediyeler, sivil toplum kuruluşları ön ayak oluyor, medya destekliyor ve sonuç olarak dağıtımlarında problem ve organizasyon bozukluğu yaşansa da deprem sonrası hemen tek yürek olabiliyoruz. Cebimiz fakir olsa da gönlümüz zengin, damlaya damlaya göl oluyor.

Buraya kadar her şey güzel de …

17 Ağustos felaketinden sonra 12 yıl içerisinde, trilyonlarca deprem vergisi toplanmış, binlerce yapı denetim firması kurulmuş.

Van-Erciş depreminde bir bakıyorsunuz, bir bina sapasağlam ayakta, yanındaki yerle bir. Köyler haritadan silinmiş. Havaalanı dahi hasar görmüş, okullar yıkılmış, yollar kesik, yarık içinde.

Deprem dede 12 yıldır ekranlarda, “deprem öldürmez, bina öldürür” dedi. Eşikteki beşikteki dahil herkes bu cümleyi vecize gibi beyinlerine nakşetti. Sonuç?  Bu 12 sene içerisinde ne yapıldı allahaşkınıza? Depremle mücadele için ne yapıldı?

İşte Van-Erciş Depremi!

Deprem vergileri, duble yollar, eğitim, sağlık için kullanılmış! Bugün bizzat Maliye Bakanı söyledi.

Özel yapı denetim şirketleri, artık genlerimize işlemiş olan  usulsüzlük, bürokrasi, siyaset girdabında yapı denetimsizlik şirketlerine dönüşmüş. Bu şirketlerin yüzde doksanı denetimlerini kağıt üzerinde yapıp, ismi var kendisi yok olan mühendislere denetim raporları imzalattırmışlar.

Yapı şirketlerinin denetimi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na verilmiş. 300 şirket usulsüzlük nedeni ile kapatılmış. 17 Ağustos depreminden tam 12 yıl sonra, daha bu sene  yapı denetim zorunluluğu 81 ilde uygulanmaya başlamış. Bu defa, müteahhit ve vatandaşlar, bina bedelinin yüzde 3’ünü ödememek için, yapı denetim firmalarıyla anlaşıyor ve 3 bin liralık masrafın bin lirasını ödeyerek denetim raporunu alıyorlarmış.

Yapı denetim konusunda rezalet üstüne rezalet, ihmal üstüne ihmal!

Deprem uzmanları diyor ki;  15 milyon civarında olduğu tahmin edilen bina sayısının  yüzde 10'unun yenilenmesi, yüzde 30'unun onarılması gerekiyor. Yani binaların yüzde 40’ı oturulmaması gereken durumda. Türkiye’de mevcut yapıların yüzde 67’si halen kaçak ve ruhsatsızmış.

Bu memleket göz göre intihar ediyor! Deprem de bu intiharlara vesile oluyor!

Biz neden böyleyiz? Avrupa’da bir binanın bir tarafına uygunsuz bir şey yapın bakalım,nasıl yapı müfettişleri başınıza dikiliyor, en ağır cezalarla. Yeni bir binanın tapusunu, ruhsatını almak için kaç tane incelemeden geçiyorsunuz. Üstelik deprem kuşağında filan da değiller.

Biz, deprem kuşağındayız, ayağımızı bastığımız toprağın altı beşik gibi sallanıyor, yaşam tehlikemiz had safhada…biz ne yapıyoruz?... çalıyoruz, çırpıyoruz, insan hayatına zerre kadar önem vermiyoruz.

Halkı, siyasetçisi, yöneticisi, yereli, özeli, tüzeli, hepimizde bir vurdumduymazlık, bir aymazlık, nerden ne koparırım hesabı.

Sonrasında bir deprem felaketi başımıza geliyor, ah, vah, tüh…deprem öldürmez,bina öldürür, vay yardımlar oraya gitti, vay çadırım yok, vay organizazyonsuzluk, öldük, bittik, vay  allah bir daha göstermesin.

Hadi şimdi  başlasın en ulvi yardım kampanyaları…

Ya allah bir daha gösterirse? Yine ölürüz biz, bu memlekette ölmekten kolay ne var?

19 televizyon kanalı yardım kampanyası yapacağına bence her gün bir araya gelsin, her gün yapı denetim kampanyaları yapsın, kocaman kocaman inşaat firmalarını, holdingleri yapıları denetlemekte zorunlu hale getirsinler, teknik kadrolara yapı denetimi yapma zorunluluğu getirilsin, memleket de “yapı denetim seferberliği” ilan edilsin.

Paralar, pullar sadece bu işe ayrılsın…aman ha siyasetçileri, bürokrasiyi bu işe katmayan ama, katarsanız da depremde ölmeyi kabullenin o zaman.  

Yardımlar yaşatır ama deprem bi daha öldürür...Bi daha bi daha, her depremde ölmeyelim artık.
 

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..