Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '09

 
Kategori
Anılar
 

Ya ananız olacak ya da...

Ya ananız olacak ya da...
 

görseller...


-İdari teftişinizi yaptım sayın hocam. Teknolojik kurulum, dosyalama sisteminiz, tertip düzen, öğrenci, öğretmen iletişimi gayet olumlu ve pozitif. Çalışmalarınız yıllık planınız doğrultusunda yapılmış. Bunlardan dolayı memnuniyetimi bildiriyorum size.

-Teşekkür ederim hocam.

Ancak çok önemli bir husus var ki söylemeden ayrılmak istemedim yanınızdan.

Buyurun Hocam,

Bu sadece sizin odanızda değil, bütün idari odalar ve hatta öğretmenler odanızda da tespit ettiğim bir eksiklik.

İyice merak ettim acaba nedir bu önemli eksiklik.

-Sizi dinliyorum hocam, buyurun lütfen.

Biliyorsunuz ki öğrenmenin büyük bir kısmı model alma yoluyla gerçekleşir. Öğrenci evde anne, baba ve yakın iletişimde bulunduğu kişileri model alır. Okul da ise idareci ve öğretmenlerini. Bildiğimiz kamera gibi kayıt halindedir öğrenci. Ve ilk olarak gözleyeceği, belleğine kayıt edeceği husus öğretmenin giyimi tertip düzeni, dış görünüşü ve yüzündeki ifadesidir.

Buraya kadar anlaştık sanırım.

-Evet hocam, aynen dediğiniz gibi...

-Peki gelelim başka bir noktaya...

-Buyurun hocam,

-Sizce hayatta insanı, eğrisiyle doğrusuyla olduğu gibi kabul eden, onda gördüğü eksikliği düzeltmeye çalışan, olmuşunu, olmamışını, yakışanını, yakışmayanını, söyleyen, giydiğin siyah çeketin üstüne bir tanecik toz zerresi konsa, dur yavrucuğum ben çırpıveriyim diyen kimdir sizce...

-Annesidir hocam, başka kimse böyle ince eleyip sık dokumaz insanı...

-E... öyleyse söyleyin bakalım, analarımız yanımızda mı...

-Hayır hocam...

-Öyleyse başka bir yol olmalı bizi bize gösterecek dedi ve ekledi

Yani ayna Hoca Hanım ayna...

Ayna göremedim odanızda.

Hayatta sizi düzeltmek için ya ananız yanınızda olacak ya da aynanız olacak unutmayın bu sözümü ve en kısa zamanda bir ayna edinin lütfen.

Tamam hocam, çok teşekkür ederim.


Meslek hayatım boyunca unutamayacağım bir anı oldu bu benim için...Ve bir aynam var artık odamda...

Kılık kıyafetimi düzeltiyorum. En çok da gülümsüyorum aynama bakarken. Her şeyden önce de bir gülümseme yerleşmeli çehreme ki, aynadan yansıyanı dağıtabileyim öğrencilerime, arkadaşlarıma ve sevdiklerime...

Ve her bakışımda tekrarlıyorum öğrendiğim bu sözü

Neymiş Hoca Hanım;

“Ya anan olmalıymış seni düzeltecek ya da aynan olmalıymış hayatta. Sana her bakan gözü ayna sanıp da aldanma...”

Yüzünüzden gülümseme eksik olmasın, aynanızdan da lütfen...

Lillo

 
Toplam blog
: 97
: 531
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

Öğreneceği çok şey olan bir öğretmenim.... ..