Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ya başını aç ya da hakkını ver o baş örtüsünün

Ya başını aç ya da hakkını ver o baş örtüsünün
 

ya örtün ya açıl!


Siyasi görüşü, dini görüşü ne olursa olsun bir insanın ahlaki görüşü önemlidir benim için. "Aman be! bana ne" cilik yapmamalı hiçbir durumda. En nefret ettiğim şeydir "Baş örtülüye bak neler de yapıyor, zaten bunların hepsi böyle" gibisinden söylemler. Tamam o yapmış olabilir nefsine yenik düşmüştür ne bileyim belki de sadece baş örtülü insanları kötü durumlara sokabilmek için o şeyleri yapıyordur o kişi ama sen ne yaptın o öyle yaparken? Uyardın mı? "Arkadaşım ayıp oluyor çevrede çocuklar var, aileler var" dedin mi? 

Bugün yine aynısı oldu. Baş örtülü lise öğrencisi bir kız yanında erkek arkadaşı çok afedersiniz fingirdeşip duruyorlar apartmanın yan tarafında. Bizim arkadaşlardan biri gösterdi "Şunların yaptığına bak" dedi. Baktım dayanamadım. Yanlarına gidip uyarmak istedim "dertsiz başına dert alma" dedi arkadaşım. Ya arkadaş görmüyor musun derdin büyüğü orda işte. Bırakmadılar gidip uyarayım. İşin acı tarafı yanlarından geçenler de bir tepkide bulunmuyor ve onlar da istiflerini hiç mi hiç bozmuyorlar. 

Dayanamıyorum halkımızın bu vurdum duymazlığına. Ayıp denen bir şey var. Sen onları o halde görünce neden uyarmıyorsun be adam? Senin çoluğun çocuğun yok mu? Ya o kıza ne demeli? Ailesi okusun diye gönderiyor hanımefendi başka şeyler peşinde. Eskilerin dediğini artık ben de demeye başladım. "Nereye gidiyor bu gençlik?" 

Bir de şu başını örtüp de altına streç pantolon giyenler, aşırı makyaj yapanlar var ya bir de onlara ifrit oluyorum. Ya başını ört o pantolonu giyme, ya da aç başını bırak örtünün ağırlığını taşıyabilecek kızlarımız örtünsün o baş örtüsünü.

Sonra da "baş örtülüler şöyle, baş örtülüler böyle" zırvalıkları alıp gidiyor. 

Utanıyorum o gençlikten ve utanıyorum gençlerin o halini görüp de uyarmayan kişilerden.

Sevgiyle...

 
Toplam blog
: 106
: 1391
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

1976 Adana doğumluyum. Cumhuriyet Üniversitesi İşletmecilik bölümü mezunuyum. Evliyim. Adem Hamza..