Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

20 Ağustos '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ya çıkarsa "Bir bilete umut satın almak"

YA ÇIKARSA…

Emekli olduğum bankanın dışında bir başka bankada işe başlamıştım. O güne kadar gerçekten son derece zor günler geçiriyordum. Kendi kendime dedim ki aldığım ilk maaştan milli piyangodan tam bir bilet alacağım…

Dediğim gibi yaptım ayın birinde aldığımız maaştan seyyar bir bayiden bir adet tam bir milli piyango bileti aldım.

Ayın dokuzunda çekilecekti…

Dokuz gün büyük bir merakla bekledim çekiliş yapıldı bana “hiçbir şey” çıkmadı…

O gün bugün denk geldikçe bilet alırım “Ya çıkarsa” diye.

***  

Bizim gençliğimizde milli piyango dışında Spor Toto ve At yarışları vardı. Şimdi bunların dışında sayısız şans oyunları var. O kadar çok ki isimlerini bile sayamıyorum. Hemen her gün bir tanesi oynanıyor.

Oynar mısınız bilmem ama ben aşırıya kaçmadan zaman zaman oynarım. Öyle çok büyük olmasa da birkaç kez şans bana da gülmüştür. Küçüktü ama yarama merhem olmuştu…

Parasını pulunu varını yoğunu bu şans oyunlarına yatıranları hiçbir zaman anlamadığım gibi tüm gününü zamanını bunlara ayıranlara da inanamam…

Aslında bunların tamamı bir kumar çeşididir. İçki ve uyuşturucu alışkanlığı gibi kumar da kötü bir alışkanlıktır. Hatta bana sorarsanız aşırıya kaçan tutkular hastalıktır ve “yuva yıkar”

Buna rağmen ülkemizde bu oyunlara aşırı derece de bir rağbet vardır, herkes içinde bulunduğu mali sıkıntıdan belki bu şans oyunları sayesinde kurtulacağına inanır.

***

Dediğim gibi nihayetinde bu bir kumardır ve tutsak olmadığımız sürece ve paramıza göre orta derecede ilgiyle oynadığımızda sorun yaratmayacağına inanıyorum. Ancak bunun en keyifli anı şudur; kazanamadığınızda dert edinmeyeceksiniz.

Bu oyunları çok oynayanların kazandığını söylemek de büyük hatadır. Gençliğimde hatırlıyorum mahallemizde Varto’nun kahvesi vardı, masaların üzerine tüm gazeteler açılır, saatlerce notlar alınır aralarında mütalaa edilir ve maçlar işaretlenirdi. Onlarca kolon oynanır her ihtimal göz önüne alınırdı. Daha bugüne kadar toto milyoneri olan bir mahallelimiz olmadı…

Bunları oynayanların kuponu yatırmak için giderken söylediği laflar da hiç değişmezdi; Bundan iyisi olmaz, bu sefer benden “kaçmaz…” Ama çoğu zaman “kaçtı”

Ben mahallemizden çok kişi tanıyorum bu oyunlara çok para döktüler verdiği paraları da geri alamadılar, yani hem milli piyangodan hem de spor totodan alacaklı olarak öldüler…

Bazı arkadaşlarım var milli piyangoyu seri halde alırlar. Oysa çıkacaksa bir taneye de çıkar, inanın o seri biletlere hiç ikramiye isabet etmediğini çok gördüm. Koyduğu parayı alamadılar…

Birde şöyle bir garip alışkanlık var, bir yere çok ikramiye çıkar artık o yer ve piyango satıcısı şanlı bayi olmuştur herkes oradan almak için koşar. Ama bir bakarsınız büyük ikramiye kuş uçmaz kervan geçmez bir yerde satılmıştır…

***

Büyük ikramiye kazananların çoğunun hayatında büyük sorunların yaşandığını mutluluklarını sağlıklarını hatta dostlarını kaybettiklerini öğreniyoruz. Bunları da duyunca insan aman huzur vermeyecekse sakın bana çıkmasın diyor…

Ne zaman bir şans oyunu oynasam ya da milli piyango alsam dünyanın en zengin adamı gibi geziyorum çekilişe kadar. Aslında sonucu bilmediğimizden hepimiz o zamana kadar cebimizde birer hazine taşıdığımızın da farkında değiliz…

Çekiliş zamanına kadar beklemek ve çekiliş z-sonrasında çıkıp çıkmadığını tespit etmek için geçen sürede yaşadığım heyecanı anlatamam.  Umutlanıyorum hayaller kuruyorum.

Aslına bakarsanız şans oyunu oynayan milli piyango alan herkes “umut” satın alıyor,  satın aldığı umutla da hayaller kuruyor. Yaşamınız boyunca inanın “umudu” hiç bu kadar ucuza satın alamazsınız…

***

İşiniz mi bozuldu, işten çıkarıldınız aylardır iş arıyor bulamıyor musunuz, kavuşamadığınız bir aşkınız mı var, yaşamdan umudunuzu mu yitirdiniz belki de bütün bunların son bulup mutluluğu ve huzuru yakalamanız için bir fırsat daha var; o da ya bir piyango almak ya da şans oyunu oynamak olabilir ama lütfen ayarında...

Ama unutmayın delicesine âşık olup kavuşamamak da aşkların en güzelidir. Bu güzelliği yaşamanız da sadece sadece “umut” satın almanızda. Ne diyorlar; “Size de çıkabilir…”

***

Ya çıkarsa…

Sevgi ve huzur dolu bir Salı günü diliyorum. Şansınız ve bahtınız açık olsun…

Erdoğan ÖZGENÇ

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..