Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '12

 
Kategori
Siyaset
 

Ya Tayyip… Men dakka dukka... La Tel'ab bin-Nar...

Ya Tayyip… Men dakka dukka... La Tel'ab bin-Nar...
 

Sayın Başbakan, İmam Hatip Lisesi mezunu olduğu için, azdan çoktan Arapçadan anlıyor. O nedenle “Türkçe” kelimeler yerine, çarpıcı olsun diye olmalı ki Arapça hitap ediyor bazen…

Şöyle diyor : “Men Dakka dukka…”

Bunu Türkçeye aktarırken de “eden bulur” diyor…

Her ne kadar bu cümle Türkçeye “eden bulur” diye tercüme edilse de, aslı “Vuran vurulur” anlamındadır.

Ben, Arapça konusunda “elifi görsem mertek zanneder” im… Yani anlamam… Ancak, Bağdat’ta bir sür kaldığım için kendime gerek olacak kadar Arapça edindim… İlk öğrendiğim kelime de “Çay cip, budun şeker…” yani “Çay getir, şekersiz…” idi…

Eğer Arapça konusunda çok darda, zorda kalırsam can dostum Münir’e (Bayatlı) eziyet ederim…

Şimdi de “elif”i mertek zanneder kadar Arapçamla sesleniyorum…

Ya Tayyip…
Men Dakka, dukka…
La Tel'ab bin-Nar…


Gelelim Türkçesine…

Ey Tayyip…
Vurma, vurulursun…
Ateşle oynama…

Sayın Başbakan ve iktidardaki partisi, hem vuruyor, hem ateşle oynuyor…

Şemdinli’deki kitapçı dükkanı bombalanması olayına adı karışan, mahkemede hüküm giyen astsubay için “Ben o çocuğu tanırım, iyi çocuktur” diyen Org. Büyükanıt için dava açan savcı Ferhat Sarıkaya’ya sahip çıkarken ne demişti her zamanki  “Bilgiç” edasıyla Sayın Arınç?

“Kendisine hukuk danışmanlığımı yapmasını önerdim de kabul etmedi” dememiş miydi?

O zaman savcı “Görevini” yapıyordu da MİT Müsteşarını ifadeye çağıran savcı görevini yapmıyor mu?

O zaman “Hukukun üstünlüğü” vardı da şimdi nereye gitti o “Üstün”lük?...

Bakın sayın Başbakan şöyle bir laf etti: “Kılıçdaroğlu, artık mercek altındasın, aldığın nefes bile takip ediliyor…”

Kime takip ettiriyorsunuz sayın Başbakan?

MİT’e mi? O yüzden mi arka çıkıyorsunuz, o yüzden mi savcıyı görevinden aldırıyorsunuz? Eğer MİT ile vuracaksanız Sayın Başbakan, uyarıyorum, hem de anlayacağınız gibi, “Men Dakka dukka” sayın başbakan, yani “Vurma, vurulursun” diyorum…

Başbakan Yardımcısı Sayın Bekir Bozdağ da şöyle söylüyor: “Suça bulaşmadan örgüte sızamazsınız…”

Şemdinli’de kitapçıya bomba atılmasında hüküm giyenler de örgüte mi sızıyorlardı acaba?

Da… Niye yakalanıp yargı önüne çıkarıldılar da hüküm giydiler?

Yarın MİT ile vuracağınız bir şeyler, bir yerler mi var ki “Koruma” gereğini duydunuz.

Ya da…

Örgüte “sızma” hareketi yaparken suç işleyen var da önlem mi alıyorsunuz?

Sorular çok…

Örneğin “Çukurca” olayında bombalamadan önce “İstihbarat bilgilerini” kimden aldınız? Aradan o kadar zaman geçti, daha açıklamadınız.

Sakın MİT olmasın?

Dikkat Sayın Başbakan… Bir kez daha tekrar ediyorum…

Ya Tayyip…
Men Dakka, dukka…
La Tel'ab bin-Nar…

14 ŞUBAT 2012
İBRAHİM PEKBAY
 

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..