Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '08

 
Kategori
Haber
 

Yabancı basında Atatürk filmi

Yabancı basında Atatürk filmi
 

Yomiuri Gazetesinden alınmıştır


'Flim of 'real' Atatürk, a drinker with women worries, splits Turks!

Yazının başlığı. İstanbul'dan Suna Erdem yazmış. Pazar günkü günlük gazetemde AVRUPA'DAN HABERLER sayfasında yer almış yazı.

Yazıldığına göre ilk beş günde yarım milyona yakın kişi izlemiş, sadece büyükler değil otobüsler dolusu çocuklar da izlemeye gitmiş.

Atatürk'ün her gün içen kadın düşkünü ve yaptığı bir çok seyden pişmanlık duyan, zaman zaman bunalıma girip ağlayan biri olarak gösterilmesinin onun liderliğine gölge düşüreceğinden endişe edenler olduğu yazılı.

Son dönemlerinde 'hasta adam' olarak tanıtılan Osmanlı İmparatorluğunun ardından işgalci AVRUPA devletleri ile savaşıp TÜRKİYE CUMHURİYETİ ni kuran Atatürk hakkında bu tür filim hangi amaçla yapıldı bilmiyorum.

Kendim filimi görmediğm için yargıda bulunmak da istemiyorum.

Günlük yaşantıda stres vs bahane edip içki içen hiç mi yok ?
Kimse çaresiz kaldığını hissettiği zaman ağlayanlara ne demeli ? BENİM GİBİ
Yaptıklarından hiç pişman olmayan yok mu?

Kadın düşkünü olmak ...okuyun gazete başlıklarını ..okuyun itiraf sitelerini ya da bir klikleyin arkadaşlık sitelerini ...


Atatürk de insandı. Liderdi. Hasta adamı diriltmiş, devrimler yapıp ülkemizi müreffeh ülkeler düzeyine ulaştırmak için çalışma arkadaşları ile gece gündüz çalışmıştı. Onun sayesinde bugünleri yaşıyoruz.

Karmakarışık duygular içindeyim. Benim okuduğum gazetede aynı sayfayı okuyanlar ne düşünecek acaba?

Ülkemizden başka haberler kocaman başlıkla ilk defa verildi. Ülkemizin koşullarını bilmeyen bu insanlar bazılarımızın neden endişelendiğini anlayacaklar mı acaba?

O kadar çok eleştiri okudum ki onların içinde filimi olumlu bulanların sayısı çok değil...Arkadaşlarımla telefonda görüştüğümde hep olumsuz eleştiri duyuyorum.

Yazının sonunda 14 yaşında bir çocuğun görüşüne yer verilmiş. 'Okulda bize o bir HERO olarak tanıtılıyor ama bu filimde bazı kusurlarıyla insan yönü veriyor. Bu daha güzel. Bir insanın kişisel yaşamında olumsuzlukları olsa bile , bunların onun başarılarını yok etmesine yol açamasını bereberinde getirmez' demiş.

BEN NE DİYECEĞİMİ BİLEMİYORUM . Bana göre yeri doldurulamayacak bir lider. Saygı ile anıyorum ölene kadar da saygı ile anacağım.



Fırsat olduğunda izlemekle izlememek arasında bocalalayağım gibi geliyor
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..