Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '07

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Yabancı dil öğretilebiliyor/ öğrenilebiliyor mu?

Yabancı dil öğretilebiliyor/ öğrenilebiliyor mu?
 

Ortaokul, lise ve üniversite öğrenimim boyunca toplam 10 yıl Fransızca dersi eğitimi gördüm. Öğrenim gördüğüm yıllarda bu ders haftada en az 4 saatlik bir süreyi kapsamaktaydı. Ve de sürekli branş öğretmeni vardı. Üniversitede bir dönem bütünlemeye kaldığımı saymazsanız zayıf bile almadım. Sonunda ben Fransızcayı ne kadar mı öğrendim. İnanın hiç öğrenemedim. Harcadığım onca zaman ve emeğin sonrasında elde kalan kocaman bir hiçti. Nasıl oldu da hiç bir şey öğrenemedim? Bu soruyu sormak ve cevabını bulmaya çalışmak lazım.

Maalesef bu günde ilköğretim okulu 4. sınıflardan itibaren çocuklara yabancı dil öğretilmeye çalışılmakta. Öğrencilere Anadilini bile doğru dürüst öğretemeyen bakanlık yabancı dil öğretme çabası içine girmekte. Bütün harcanan emeklerin sonunda benim de yaşadığım gibi elde kocaman bir hiç kalmaktadır.

Yabancı dili öğrenebilmiş insanların bunu nasıl başardıklarını merak ettim ve hala da etmeye devam ediyorum. Yurtdışına dil öğrenmek amacıyla gitmiş arkadaşlar bir yıl eğitim süresi sonunda yabancı dil öğrenmeyi başarabilmekteler.

Tabii herkesin yabancı dil öğrenmesi gerekir mi? Kimler yabancı dil öğrenmeli? Yabancı dil öğreteceğiz diye dilini öğretmeye çalıştığımız ülkenin kültürlerini mi kazandırıyoruz? Bu soruların cevapları mutlaka yeterince tartışılmalıdır?

Bugün Türkçe bilim ve kültür dili olmaktan çıkmış ise bunda izlediğimiz yabancı dil öğretme politikalarının da etkisi vardır sanırım. Komplo teorisi olacak ama, yoksa birileri sömürge eğitim sistemi gibi bize bunu bilerek mi yaptırıyorlar? Çocuklarımızın ve gençlerimizin beyinlerini boş şeylerle meşgul ederek kendi anadillerini bile öğrenmekten mahrum ediyorlar?

Sorulara sizin vereceğiniz cevaplar neler olacaktır bilemem, fakat bu yabancı dil öğretim sistemiyle kimsenin dil öğrenemediği kesin gibi…

 
Toplam blog
: 53
: 2753
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

Eğitimciyim. Evli ve Hüseyin Kürşat ve Mehmet Çağrı adında iki oğlum var. Bilgisayar ve psikoloji..