Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
3033
 

Yağ yakımını hızlandıran besinler !

Yağ yakımını hızlandıran besinler !
 

YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRAN BESİNLER


Sağlıklı kilo verebilmek için vücudumuzda metabolizmamızı ve yağ yakımını hızlandırmamız gerekmektedir. Yağ  yakımını hızlandırabilmek için de bazı besinleri sağlıklı beslenme ve kilo verme programımıza almamız gereklidir.

Yağ yakımını hızlandıran besinler nelerdir ?

1- Sarımsak :  Vazodilatör etkisinden dolayı vücut ısısı artar ve metabolizma hızlanmaya başlar

2- Tarçın : Günde 1 çay kaşığı tarçını meyvelerinizin üzerine dökerek tüketebilirsiniz. Kan şekerini düzenleyici etkisi vardır. Glisemik indeks oranını azaltır.

3- Baharatlar : Kırmızı acı biber, zencefil, köri, rezene, kekik

Kırmızı acı biber; içindeki kapsaisin metabolizmayı hızlandırır. Yemeklerine acı kırmızı biber ilave etmeyenlere göre ilave edenler daha hızlı kilo verebilir.

Zencefil ve köri ; acı biberle aynı etkiyi gösterir.

Rezene; ödem çözücüdür.

Kekik ; kolesterol düşürücü ve yağ yakımını hızlandırıcı etkisi vardır.

4- Su : Su bir besin değildir, ancak günlük 2-2,5 lt (yazın biraz daha fazla olmalıdır ) su tüketenlerin metabolizmaları hızlanır ve yağ yakımına destek olur.

5- Yeşil çay : İçindeki kateşin sayesinde yağ yakımı hızlanır.

6- Greyfurt : İçindeki fitokimyasallar insülin seviyesini düşürür ve metabolizmayı hızlandırır.

7-  C vitamini : c vitamini içeren meyvelere günlük sağlıklı beslenme programımızda yeteri kadar yer verdiğimizde kolesterolün düşmesine katkı sağlarlar. Metabolizmayı ve yağ yakımını da hızlandırırlar.

8- Yağsız et : yağsız ızgara veya haşlama olarak tercih edeceğiniz et sizi tok tutar. Metabolizmanızı ve yağ yakımını hızlandırır.

9- Light süt ve süt ürünleri : araştırmalara göre günlük 1000-1300mg kalsiyum tüketmek kilo kaybını 2 kat daha fazla arttırmaktadır. Her öğünde yemeklerin yanına alacağınız 2-3 yemek kaşığı light yoğurt ile metabolizmanız ve yağ yakımınız hızlanacaktır.

10- Kurubaklagiller ve tam buğday unu : Kurubaklagiller bitkisel protein içeren ve demirden zengin besinlerdir. Glisemik indeksi düşük gıdalardır. Tam buğday unu ile yapılmış gıdaların glisemik indeksi beyaz un ile yapılanlara göre daha düşüktür. Her iki besin grubunda da lif oranı yüksektir, kabızlığı önler, metabolizmayı çalıştırır, yağ yakımını hızlandırırlar.

Bir ömür boyu sağlık diliyorum.

 

Diyetisyen Neslihan Aktepe

Diyetisyen Neslihan Aktepe-facebook

Dyt. Neslihan Aktepe-twitter

Dytneslihanaktepe-instagram

gülsen tunçkal bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 53
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 7117
Kayıt tarihi
: 21.11.13
 
 

1971 yılında Adana'da doğdum. İlk, orta ve lise tahsilimi Adana'da tamamladıktan sonra Ankara'ya ge..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster