Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yağ Yakmanın 4 Sırrı

Elbette kilo vermek ve vücudunuzdaki fazlalıkları atmak için çaba göstermeniz gerekiyor. Ancak düzenli bir beslenme ve egzersiz programıyla sizi rahatsız eden fazla kilolardan kurtulabilirsiniz.
Ama, bu işin bir de bazı püf noktaları var.  Haydi gelin fazla kilolarınızdan kurtulmanızı, hızla yağ yakmanızı sağlayacak bu üç önemli sırrı sizinle paylaşayım. 
 
Biliyorum, sözü çok uzattım, siz de merakla bekliyorsunuz. O halde başlıyorum hızlı yağ yakmanın 4 sırrı neymiş anlatmaya.
 
Uzun süre tok hissetmek için lifli besinler tüketin
Lifli besinlerin genel sağlık açısından ne kadar önemli olduğunu artık biliyoruz. Ama sadece bu kadar değil... 
 
Lifli gıdalar aynı zamanda hem sizi gerçekten doyurur, hem de bu tokluk hissini uzun süre korumanızı sağlar. Yani bu besinler kan şekerinizi dengede tutar, böylece olmadık zamanlarda açlık krizlerine girip  ne bulduysanız yemek zorunda kalmazsınız.
 
Lifli gıdaların hem kilo verme hem de kilo koruma konusunda en önemli faydası, sağlayacağı fiziksel ve ruhsal doygunluk hissi sayesinde vücudunuzun beyninize "artık doydum" sinyalini  göndermesine yardımcı olmasıdır.
 
Sofranızda sağlıklı yağlara yer açın
Kilo vermeye çalışırken yağları tamamen hayatından çıkaranlardan mısınız siz de? Eğer öyleyse çok büyük bir hata yapıyorsunuz demektir.  Elbette size kilolarınıza kilo katacak yağlı gıdalar tüketmenizi  önermiyorum.  Ama, bu ne kadar yanlışsa vücudunuzu yağlardan tamamen mahrum bırakmak da o kadar yanlış.
 
Peki ne yapmak gerek? 
Çok basit, orantılı bir şekilde, sağlıklı yağlar tüketmek. Yani beslenme programına avokado, Hindistan cevizi, zeytinyağı, kuru yemişler eklemek... Elbette, bunları "nasıl olsa sağlıklı yağlar" diye düşünüp sınırsız bir şekilde tüketmemek gerektiğini de unutmadan!
 
Yeteri kadar karbonhidrat tüketin 
Hayır, şaka değil! Biliyorum, ilk anda bu da size tuhaf geliyor, ama doğru. Hızlı bir şekilde yağ yakmak için yeterli miktarda karbonhidrat da tüketmeniz gerek. Ama elbette karbonhidrat deyince ilk anda  aklınıza gelenleri değil.
 
Kompleks karborhidratlar,  yani, kinoa, mercimek, yulaf gibi besinler tüketerek kan şekeri dengenizi koruyabilir, açlık krizlerine bir son verir ve kendinizi uzun süre tok hissedebilirsiniz.
 
Kilo almanıza neden olan alışkanlıklarınızı değiştirin
Vücudunuzda biriken fazla kilolar, büyük olasılıkla uzun zamandır sürdürdüğünüz bazı zararlı alışkanlıklardan kaynaklanıyordur. Eğer fazla kilolardan kesin olarak kurtulmak ve formda kalmak istiyorsanız  bütün bu alışkanlıklara veda etmek zorundasınız. 
 
Hayatınızda yeni bir sayfa açıp, sağlıklı alışkanlıklar geliştirmeniz ve beslenmenizi de buna göre şekillendirmeniz gerekir.
 
Bu ilk anda çok zor gibi görünse de aslında hiç öyle değil.
Söz gelimi, öğünlerinizi atlayıp bir sonraki öğünde gereğinden çok yiyecek tüketiyorsanız bunu değiştirmek mümkün. Öğün atlamayın, beslenmenize sağlıklı ara öğünler ekleyin.  İşte bu kadar basit!
 
Ya da diyelim ki öğün atlamıyorsunuz ama yemeklerinizi acele acele yiyorsunuz. Bu sizin doymak için çok daha fazla yiyecek tüketmenize neden olur.  Bunu önlemek için de yemeğinize odaklanıp, uzun uzun  çiğneyerek tüketin yiyeceklerinizi.
 
Fast food'dan uzak durmak, gazlı içecekler yerine bol bol su tüketmek, şekerden uzaklaşıp hayatınızı düzenli egzersizle tatlandırmak yapabileceğiniz en temel ve sağlıklı değişiklikler. 
Bence buna değer. Çünkü işin sonunda fazla kilolardan kurtulmak, formda olmak daha da önemlisi sağlıksız beslenme ve hareketsizlik yüzünden karşılaşabileceğiniz sağlık risklerini en aza indirmek var!

 
  • Bu bilgiler hastalığı tedavi edici değildir, sadece koruyucu önlemlerdir. Hastalığınız varsa doktorunuza danışınız.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 82
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 58
Kayıt tarihi
: 07.08.18
 
 

Manchester Metropolitan Üniversitesi Medya ve Kurumsal İletişim Bölümü'nden mezun oldum. Uzun sür..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster