Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '12

 
Kategori
Anılar
 

Yağmur damlaları

Yağmur damlaları
 

alıntıdır


Pencereye vuran yağmur damlaları Adapazarı'ndaki öğrenci evimi hatırlattı. Orada da caddeye bakardı evimizin penceresi, orada da pencere önüne ağacın dalları eğilirdi.

Her ilkbahar yeniden canlanışına tanık olduğumuz dallar sonbaharda yavaş yavaş yaprak döküp kurumaya geçerdi.

Ben her seferinde şaşırırım bu canlanışa. O kupkuru dallar nasıl olur da ilkbahar gelince pıtırak gibi yeşil yapraklar çıkarır? Ölü sanılan gövde nasıl da coşar yaz boyunca.

Öğrenci evinde yaşamak güzeldi. Bağımsız yaşamın ilk adımıydı. Tek başına ayakta durma denemesiydi. Her işimizi kendimiz yapardık, ev ve dışarı işleri dahil. Bir bütçe oluşturmayı o yıllarda öğrendim, ayağını yorganına göre uzatmayı.

Annem babam orta halliydi, öyle çok varsıl bir yaşamımız olmadı, yoksulluk da görmedik çok şükür. Öğrenim deyince akan sular dururdu. Annem tüm muhafazakarlığına karşın beni on yedi yaşında tek başına Adapazarı'nda öğrenci evine yolladı. Şaşırmıştım ne yalan söyleyeyim. İzin vermese bile ben ne yapar eder yine giderdim, ama gönül rahatlığıyla beni yollaması mutluluk verici oldu haliyle.

Kız kardeşim o yıllarda yeni sözlenmişti, nişan olacak, nikah olacak, para gerekli. Buna rağmen benim ne ev kiramı ne harçlığımı eksik ettiler. Ben de elbette onların bu durumunu bildiğimden idareli davrandım. İlerleyen yıllarda çok işime yaradı bu idare işini öğrenmem.

Öğrenci evi başka yeterlilikler de kattı tabi, sosyalleşme, özgüven gibi. Üniversiteye gelene kadar fazla sosyal değildim ve özgüvenim yetersizdi. Hem kendi çabam hem de ikinci yılımda birlikte kaldığımız arkadaşım sayesinde bu yetersizliği de giderdim.

Çok güzel yıllardı, bitmesini hiç istememiştim. Her güzel şey gibi geçti gitti, anısı kaldı.  

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..