Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yağmurlu bir akşam

Yağmurlu bir akşam
 

    Dediğim gibi, dün akşam eşimle, bir şişe şarap eşliğinde yağmurun yağışını izliyorduk balkon camının kenarında. Ara ara Fenerbahçe maçına bakmayı da ihmal etmiyordum tabi… Ne maçtı ama! Akıllara durgunluk veren bir oyun oynuyordu ya Fenerbahçe, bendenizde maçı güya keyifle izliyordum! Tabi işin maç kısmı hikâye… Top oynamaktan aciz bir Fenerbahçe’yi izleyerek akşama keyifsizlik katmanın bir esprisi yoktu. Lakin serde Fenerbahçelilik olunca, insan ara ara bakmadan edemiyor işte.
    Dün akşam…
    Antalya bir felaketti dün akşam. Anlatılır gibi değil. Yağmur ortalığı kasıp kavurdu ve biz balkon camının kenarında yağan yağmuru izledik. Bir ara dolu vurdu Antalya’yı… Camlar kırılacak gibi oldu. Uzun zamandır bu denli sert bir yağmur yağmamıştı Antalya’ya… Belki biz o yağan yağmurun şiddetinden keyif alıyorduk ama ya evsizler…
    Birkaç parça dinledik şarap eşliğinde. Zülfü Livaneli, Ahmet Kaya, Kâzım Koyuncu, Şevval Sam, akşama yağmurla birlikte renk katanlardı.
    Ahmet Kaya’nın “Acı Ninni” şarkısını nede çok özlemişim. Yıllar önce, sene 88 yada 89… Şarkının ilk çıktığı yıllardı… Ardı ardına bu şarkıyı dinlerdim. Aradan uzun zaman geçmiş ve dün yine aynı keyifle dinledim bu şarkıyı.
    Atatürk Bulvarı’nı, Cibali’yi, Fatih’i, Karagümrüğü andım…
    Ve sonra…
    Kitap okumaya koyulduk.
    Ahmet Ümit’in, “Bir Ses Böler Geceyi” isimli romanını okumaya devam ettim… Bitti…
    Alevileri ve sosyalist gençleri anlatmış Ahmet Ümit bu kitabında… Zevkle okunabilecek bir kitap. Okumayanlara öneririm… Ve sonra devamla Murat Belge… Sanırım bu kışı Murat Belge ve Ahmet Ümit kitaplarıyla geçireceğim. Bir tarafta alabildiğine dolu dolu roman, diğer tarafta alabildiğine tarih, edebiyat eleştirileri ve kültür…
    Saat gece yarısını geçtiğinde kafam yastığa düştü ve derin bir uyku uyumaya çalıştım. Sadece çalıştım. Zira yağmurun panjurlara vuruşu sonrası çıkardığı gürültü derin bir uyku uyumaya öyle bir engeldi ki.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..