Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '10

 
Kategori
Sinema
 

Yahşi Batı b..tan bir film..

Yahşi Batı b..tan bir film..
 

Blog başlığı için özür dilerim..

Biliyorsunuz sinema çıkışı sonrası bir-iki saat filmin etkisinde kalıyor insan..

Yaz aylarında Kemerburgaz'da çekilen bu filmi izlemek için sabırsızlanıyordum..

Yahşi Batı'dan söz ediyorum..

Western film merakımdan mıdır bilemiyorum ama bu filmi özellikle seyretmek istedi canım..

Osmanlı döneminde ABD'ye hediye götürme macerasını anlatan bir film..

Filmde kullanılan kostümlere on numara..

Ayrıca, adeta bir kovboy kasabasını andıran dekor çalışmalarına da on üstü on numara..

Filmde kullanılan klasik aksesuarlara da bayıldım doğrusu, yabancı filmlerde kulanılanlarla bire bir aynıları sanki..

Dekor, tasarım ve kostümleri bu kadar övdükten sonra "Yahşi Batı neden b.m b.k" diye soruyorsunuz değil mi?

Küfür efendim, küfür.!

Neredeyse filmin başından sonuna kadar küfür repliklerle dolo..

Öyle ot'tan, b.k'tan küfürler değil, ana-avrat düm düz gidiliyor..

En çok da filmin senaristi ve yapımcısı Cem Yılmaz kullanıyor ağıza alınmayacak küfürleri..

14 matinesinde filmi seyretmeye gelen yirmi veya otuz kişi vardı..

Filmin iki-üç sahnesinde sadece gülmek olsun diye kendini zorlayıp birkaç kikirik'den başka bir şey duymadım..

Cem Yılmaz'ın başarısına gelince; kocaman sıfır!

Çok küfürlü repliklerle seyirciyi güldürebileceğini sanan Yılmaz'a bundan böyle pazarcılığı öneriyorum..

C.Yılmaz iyi bir sitkom'cu olabilir belki ama rol yeteneğini de başarısız buldum..

Jest ve mimikler, amiyane tabiriyle "Bitik"...

Cem Yılmaz'ın filme olan ciddiyetsizliği sfıra vurulmuş saçlarından belli oluyordu..

"Sevgili Cem, madem böyle bir film çekimine karar verdin, hazırlık aşamasında biraz olsun saçlarının uzamasını neden denemedin?" diye de sormadan geçemeyeceğim..

Hem az da olsa örtüşebilirdi belki western filmleriyle ha, nedersin?

Film'de Ozan Güven, Demet Efgar ve Zafer Algöz çok başarılıydılar.. Amerikan kovboy filmlerini aratmadılar..

Özellikle Zafer Algöz ve Demet Efgar tam rölündelerdi..

Yılmaz Köksal ve Süleyman Turan'ın misafir oyunculukları adeta Cem Yılmaz'a ders verir nitelikteydi..

İnanın diğer isimsiz yardımcı oyuncular bana göre Cem Yılmaz'dan daha başarılıydılar..

Benim anlayamadığım, bu kadar ağır bol küfürlü filmin denetimden nasıl geçtiğidir..

Üstelik (+7) yaş sınırı konularak nasıl onay alındığı da düşündürüçü..

Bu film derhal matinelerden alınıp yasaklanmalıdır.!

Espri-mizah ayrı şey.. küfür ayrı şeydir..

Dünyanın hiç bir ülkesinde böyle bir film çekilmez..

İnanmıyorsanız, gidin görün.!

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..