Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '20

 
Kategori
Deneme
 

Yakamda onun resmi

Yakamda onun resmi var, kahvaltıda bal kaymak.

Anlardan anlara, sürekli bir geçiş hali. Anlarımda yakala ve anla beni. Onun tarihiyle dolaştım günboyu bu topraklarda. Sana iyi gelmiştir. O bana hep iyi gelir. Diri veya ölü! Şimdi neredesin? İstanbul! Sene 80'ler başı. Vapura binerken asker mi gözlüyor seni?

Yenilmişim. Ağlıyorum. Gülüyor. Öyle güzel gülüyor ki....

Burası mı? Burası. Deniz de var. Evet, deniz de var. Ne güzel. Güzel. Herkes ona gülümsüyordu. O da herkese gülümseyerek selam veriyordu. Güzel bir gündü. O kadın ona bir başka bakıyordu. O da ona. Güzellerdi bakışırken. Beni gördüler. Yakalandım mı? Gülüyorlardı.

Yine İstanbul ve denizin dibinde bir çay bahçesi ve hüzün. 

Konuşuyorlardı. Denizi seyrediyordum. Çok martı vardı. Gülmüyordu. Hatta sık sık başı öne düşüyordu. Güçsüzdü. Bu zayıflığı ona yakıştıramıyordum. Çay içiyorlardı. Gazoz içiyordum. Sıcaktı. Üşüdüğünü söylüyordu. Diğeri ne zaman? diye sordu. Yakındır, dedi.

Küçük şirin bir kasabada bekliyoruz. Hala 80'ler.

Geliyormuş, doğduğu topraklara geri dönüyormuş. Onu omzumuzda taşıyacakmışız. Sonra da toprağa teslim edip hayata geri dönecekmişiz. O orada kalacakmış. Onun için bu hayat bitmiş. Biz ise daha yaşayacakmışız. O yoktu, biz vardık.

Ege'de bir yer. 

Denizi seyrediyorsun. Yılı boş ver, hatta zamanı. Zamansızlıkta bir an diyelim, inanırsan bana. Gülümsüyorum. Sonra o martının kanatlarından başlıyorum düşünmeye. Gidiyorum, dönüyorum. Bir daha gidip dönüyorum. Kimse dokunmuyor. Halden anlıyorlar.

Yakamda onun resmi. Kahvaltıda bal kaymak vardı değil mi?

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..