Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '09

 
Kategori
Otomotiv
 

Yakıt tasarruf tedbirleri

Yakıt tasarruf tedbirleri
 

DİKKAT!..


Sayın Başbakan, her ne kadar krizin teğet geçeceğini, hamdolsun ayağımızın yere sağlam bastığını, IMF’e ümüğümüzü sıktırmayacağını söylese de, biz yine tedbirimizi alalım değil mi?

Biliyorsunuz bizi teğet geçen kriz nedeniyle doğru düzgün vergi falan toplayamadığımızdan, 83 krş’luk benzinden 2.04 vergi alıyoruz. Bazen bu vergilerin üzerine haftada birkaç gere daha yük bindiriyoruz.

E… Bizde bu zamlardan kurtulmak için kendi tedbirimizi kendimiz alma yolunda uzmanların görüşlerine başvurup, teğet geçen krizin etkisinden kurtulmak için aşağıdaki tedbirleri uygulamaya karar verdik.

Kriz döneminde yakıt fiyatını düşürmek için, aracımızda ve sürüş alışkanlıklarımızda bazı değişiklikler yapmak gerekecek. (Uzmanlar öyle diyo)

Yapılan araştırmalarda, sürücülerin yüzde 60'ının yakıt tasarrufu konusunda hiçbir önlem almadığı ortaya konurken, araç sürüşünde yüzde 10'luk tasarrufun, global olarak yılda 100 milyar litrelik az kullanıma yol açtığı da belirlenmiş.

Gelin bu işin uzmanlarının sözüne bir kulak verelim. Uzmanların gittikleri yoldan gitmesek de dediklerini yapalım.

1- Vites değişimlerini motor devrine göre yapmak. Vites değiştirmek için uygun motor devir aralığı benzinli otomobillerde 3000-3500, dizel araçlarda 2000-2500'müş. Daha yüksek devirlerde vites değiştirmek yakıt tüketimini arttırıyormuş.

2- Hız düşükken vitesi yükseltmemek. Vitesi büyüttüğümüzde hızı aynı oranda arttırmak yakıt tüketimini fazlalaştırıyormuş.

3- Klimayı sık kullanmak. Klimayı sürekli açık kapatmak yakıt tüketimini arttırıyormuş. (Bu sıcaklarda da klimasız olmaz ki)

4- Yokuş inerken vitesi boşa almak. İnanılanın aksine bu, yakıt tüketimini ortadan kaldırmıyormuş. Vites boşa alındığında, motor rölantide çalışıyor ve ona göre yakıt tüketiyormuş. Ayrıca çok da tehlikeli!

5- Önümüzdeki aracı çok yakından takip etmek. Eğer yakından takip edersek sürekli fren yapar ya da gaza basarız. Bu durum ilave benzin pompalanmasına neden olurmuş. Ani fren ve ardından gaza basmak, yakıt tüketimini yüzde 5 yükseltirmiş.

6- Şehirlerarası yolda 80-90 km hızla gitmek. 90 km'nin üstündeki her kilometre, yakıt tüketiminde yüzde 1 artış demekmiş.(O zaman bu duble(!) yolları niye yaptınız?)

7- Aracın hızı 25 km'den düşük olmamalıymış. 25 km'nin altı da fazla yakıt tüketilmesine yol açarmış.

8- Motoru çalıştırdıktan sonra ısınmasını beklemek. Sakın ha… Motorun yolda ısınamasına müsaade etmek gerekiyormuş. Motor tam ısınmadan gaza sakın yüklenmeyin. Böyle durumlarda aracımız yüzde 25 daha fazla yakıt harcarmış.

9- Soğuk motorla hareket ettiğimizde hemen ikinci vitese geçimemiz gerekiyormuş.

10- Aracıız hareket halinde iken camları açmamalıymışız. (Ya sıcaklar? Klimada çalıştırmazsak, havalandırma yeter mi?) Pencerelerin açılması rüzgâr direncinin dolayısıyla, yakıt sarfiyatının artmasına neden olurmuş. (Fizik Mühendisliği öğrencisinin sınavı kaçırıp, hocanın yaptığı ek sınavda sorulan soru!)

11- Motorun ayar ve bakımını uzman kişilere yaptırmalıymışız. Yani servisin yolu göründü.

12- Motor hararet yapıyorsa önlemlerimizi almamız gerekiyormuş (Yanınızda erik falan bulunsun) Yoksa yakıt tüketimimiz fazlalaşırmış.

13- Zamanında yapılmayan bakım onarımlar ve ayarsız buji, yakıt tüketimini yüzde 10 arttırırmış.

14- Akümülatör ve bağlantı kablolarındaki bozukluk motor verimini düşürürmüş.

15- Rölanti devrinin katalog değerinde olmasına dikkat edilmeliymiş. Yüksek devir yakıt tüketimini yükseltirmiş.

16- Sıkı ve tutukluk yapan gaz pedalını düzelttirelim.

17- Fren balatalarının ayarlarını sık sık kontrol ettirip, ayarsız ve sıkı ise ayarını yaptırmak gerekirmiş. Yoksa tekerlek dönüşü zorlanır, yakıt tüketimi artarmış.

18- Debriyajımız kaydırma yapıyorsa, hemen ayarlatmalıymışız. Kaydırma, yakıt tüketimini arttırıyormuş.

19- Ön düzen ayarını her 10 bin kilometrede kontrol edilmesi gerekiyormuş.

20- Lastik havalarını uygun basınçta kullanmak. Düşük basınçlı lastik, sürtünmenin fazlalığından dolayı tüketimi yüzde 10 arttırıyormuş.

21-Benzin alırken pompacıya ve pompaya dikkat. Deponuzu pompanın yavaş hızı ile doldurtmaya özen gösterin. Sonra benzin yerine hava alırsınız!.

22- Deponuzu ağzına kadar doldurtmayın. Aksi halde benzin buharı, depo kapağı üzerinde baskı uygularmış.

23- Depoyu daima dolu bulundurmak. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazla olurmuş.

24- Dizel araçlarda, günlük iş bitiminden sonra depoyu kaliteli motorinle doldurmak gerekiyormuş. Eğer kalite ölçeriniz yoksa hemen bir tane edinin!

25- Yakıt alırken pompanın para kısmının sıfırlanmasına dikkat etmek. Yoksa bir önceki yakıt alanın üzerinden devam…

26- Aracın motoru hangi benzine göre uyarlanmışsa ona göre benzin kullanmak. Bu çok önemli!

27- Aracın benzin deposu kapağının yakıt sızdırmamsına dikkat etmek gerekiyormuş.

Bu kadar tedbirin alınmasına neden neymiş?

Topu topu yüzde 10 yakıt tasarrufu!

Sakın kişisel olarak düşünmeyin. Herkesin aynı tedbirleri uygulayıp, aynı tasarrufu yaptığını bir düşünsenize!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..