Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '13

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
3920
 

Yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları!

Yakıt tasarrufu yapmanın püf noktaları!
 

 

Yıllar önce alanında oldukça deneyimli bir usta bana bu konuda çok önemli bir tavsiyede bulunmuştu.  
Şayet yeterli performansa ulaşmak ve aşırı yakıt tüketiminden kaçınmak istiyorsak “Gaz pedalına sanki altında yumurta varmış gibi basmamız” gerektiğinden bahsetmişti. 
Sonrasında edindiğim tecrübelerde bunu doğrular nitelikteydi.
Aksi halde hem motor boğuluyor, hem de araç yeterli beygir ve tork gücüne sahip değilse yığılmalara neden oluyordu çünkü!
Bu durum aynı zamanda güvenli takip mesafesini daraltacak ve arkamızdan gelecek tehlikelere neden olacaktı hiç kuşkusuz.
Hız yapmak istiyorsak dahi gaz pedalının sonuna kadar basmaya ihtiyaç yoktur. 
Bunun için otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve güzergaha uygun hızı korumaya çalışmak yeterlidir. 
 
Ayrıca  hız sabitleyici (Cruise Control) sistemi de sürücüyü rahatlatmak için geliştirilmiş bir sistemdir.
Otomatik veya düz vites ayırt etmeksizin her araca uygulanabilir ve hızı istenilen ölçüde artırılabilir ya da azaltılabilir.
Bu özellik sayesinde yakıt tasarrufu konusunda büyük avantaj sağlamanın yanı sıra radar ve ceza korkusu da ortadan kalkmış olur. 
Özellikle de otobanlarda ve anayollarda.
 
Otomobilinizin motorunu rölantide ısıtmakta yakıt tüketimini önemli oranda artırır!
Motor çalıştıktan otuz saniye ile bir dakika arasında bir süre sonra hareket ederek seyir halindeykende ısınmasını sağlayabiliriz.
Ancak düşük devirlerde kullanmak kaydıyla tabi.
 
Kısa mesafelerde otomobil kullanmamamız konusunda hepimiz hemfikiriz sanıyorum.
Çünkü motorun ideal çalışma sıcaklığına erişmesine kadar geçen süre zaten kayıp zamandır.
 
Halk arasında yaygın olarak inanılan vitesi boşa almak konusu ise karbüratörlü araçlarda işe yarardı belki.
Yeni nesil araçlarda yarar sağlamadığı gibi sistemin doğru çalışmasına da engel olmaktadır.
Aracının elektronik aksamı sizin yerinize herşeyi düşünecek ve en fazla ekonomiyi sağlayacaktır.
Bunu yol bilgisayarınızın anlık tüketim rakamlarında da gözleyebilirsiniz.  
Tasarruf yapayım derken yağlanma işlemi ortadan kalkacağı için şanzumanı dağıtma riskini göze almamalıyız.
 
Klima kullanımı da yakıt sarfiyatını ve otomobilimizin çekiş gücünü önemli ölçüde etkileyeceğinden havalandırma kanallarını kullanmak en ekonomik ve en sağlıklı olanıdır!
Ya da camı 3-4 cm kadar hafif aralamak çözüm olabilir.
 
Lastik basınç değerlerinin yaz ve kış aylarına uygun olarak ayarlanması da hem lastiklerinizin ömrünü uzatır hemde yakıt tüketiminizi yüzde 5-10 oranında düşürür. 
 
Aracınızın bakımlarını mutlaka düzenli ve zamanında yaptırmalısınız, çünkü bakımsız otomobiller daha fazla yakıt tüketirler
Motorun gürültülü ve sarsıntılı çalışması bunun habercisidir aynı zamanda.. 
 
Tabii bu arada önünüzdeki araçla aranıza yeterli bir mesafe bırakmalı ve sık sık hız değiştirmekten mutlaka kaçınmalısınız. 
Unutmayalım ki sizin dışınızda ki araçlar da aniden direksiyon kırabilirler, panik freni yapmanıza neden olabilirler.
 
Sonuçta otomobilimizi ne kadar kararlı ve uyumlu kullanırsak o kadar az sinirlenir, otomobilimizi de o denli az yıpratmış oluruz.
  
 
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

nissan micralardan gelen fren sesi ile ilgili bir açıklama tarafıma geldi(böyle bir sıkıntı yaşadığım için) ve dediklerine göre, zamanında fren balatalarında asbest denen bir madde kullanılıyormuş ve sağlığa zararlı olduğu kullanılması yasaklanmış, fren balatalarından böyle seslerin gelmesi normalmiş. sizin bu konu ile ilgili düşüncelerini öğrenmek istiyorum.

fatih daşbaş 
 17.01.2013 11:09
Cevap :
Yasaklandığı doğru ama Asbest denilen madde Doğan Şahin dönemlerinde kullanmaktaydı ancak bu tür yakınmalar olmazdı pek. Sorunun fren teli ayarından kaynaklanan ani ya da yavaş kavrama ile ilgili olduğunu sanıyorum, sürtünmenin gerçekleştiği kampananın içi kayganlığını yitirmiş olabilir ayrıca. Şayet öyleyse torna yapılarak giderilmesi mümkün. Selamlar saygılar.  17.01.2013 14:25
 

Arif abi, en iyisi bunları elektrikli yapmak..! Şu Başbakanı kandırsak da bir fabrika kursak... Şaka şaka... Bir bakarsın, birileri sahi sanır... Bizde sermaye nerde..Bırakalım düşünen düşünsün, biz de benzinden üç kuruş beş kuruş nasıl artıracağız diye düşünelim.! Saygılar.

Erdal Ceyhan 
 16.01.2013 16:05
Cevap :
Elektrikli araçlarda yapılacak tin tin yolculuklar sarmaz beni Erdal hocam, Fred Çakmaktaş'ın arabasından farkı olmaz bence :) Araba dediğin ok gibi fırlayacak ama bu özelliği sadece ani sollamalar veya olası tehlikelerden sakınmak için kullanılacak. Selamlar saygılar..  17.01.2013 14:30
 

Merhaba, yakıt tasarrufu ile ilgili ben de zamanında bir blog yazmıştım: http://blog.milliyet.com.tr/otomobilinizde-yakit-tasarrufu-yapin-/Blog/?BlogNo=266018 Aracımı 0 KM almıştım ve firmanın (Peugeot) internet sitesine mesaj bırakarak vites değiştirme ve sürüş devir hızları gibi sürüş inceliklerini sormuştum. Bir hafta geçmeden beni fabrikanın baş mühendisi aramıştı. Yarım saate yakın konuşmuştuk ve şu sözünden etkilenmiştim: "Dizel araç kullanmayı bilmiyoruz, taksiciler de dahil neredeyse herkes benzinli araç gibi kullanıyor. Oysa dizel araçlar düşük devirde yüksek tork üretirler, o nedenle yüksek devirde kullanmak motora yarar yerine zarar verebiliyor." Motoru ısıtmak dizel araçlar için çok önemli, kuşkusuz "ısıtmak" sözcüğü motorun ısısını yükseltmek değil, daha geç yağlanan dizel motorların yağlanmasını sağlamak, böylece aşınma katsayısını en aza indirgemek. Yazın 3 dk, kışın ise 15 dk kadar motoru ısıtmak gerekli. Konu uzun, yer dar. Selam ve saygılar.

Güz Özlemi 
 16.01.2013 9:04
Cevap :
Yazınızı okudum sayın Asabi Kedi, Peugeot yetkilisi ile benimde bir sohbetim olmuştu, 508 gibi D segmentinde bir otomobile adeta gofret gibi dağılan bir halı paspas takımını neden reva görüldüklerini kınamıştım. Verdiği cevap ise ayakkabı topuğundan çıkan çivi’den parçalanmış olabilir şeklindeydi, spor ayakkabı kullandığımı açıkladığımda ise morarmıştı:) Dizel motorların ısınması konusunda ise kafam çok karışık, çünkü kış aylarında ibrenin oynaması için yarım saat yemiyor bile. Ayrıca kimi servis yetkilileri ısıtmak kimileri de kısa sürede hareket etmeyi savunmaktalar. Kesin olan bir şey varsa o da 50 km’yi aşan seyahate çıkmak vs, gibi yolculuklarda aracın kontağı kapatmadan önce turbo yağlanması için 5 dakika kadar rolantide çalıştırmak konusu. Garanti süresince rahatım ama ya bitiminde sorun çıkarsa diye endişelenmekteyim açıkçası. Katkınız için teşekkürler. Selamlar saygılar.  16.01.2013 11:44
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1593
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster