Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '11

 
Kategori
Otomobil
 

Yaktım seni ticari araç sahibi

Anlatacağım konu bugünlerde onbinlerle sayılan araç sahiplerini ve dolayısıyla beni de ilgilendirmektedir. Çünkü ben de bir adet binek amaçlı bir panelvan kullanmaktayım. 

Konu nedir? diye soruyorsunuzdur... 

Adı ticari olan ama tamamen binek amaçlı kullanılan bu araçların kısıtlamalarını ve bize verdiği zararları anlatmak istiyorum... 

1- Trafik altında bizim araçların hız sınırlaması komik seviyesindedir. Nedir bu sınır? Duble yollarda sadece 85 km... % 10 da trafik izni ile 93 civarında... Bunu aştığınız anda yüzlerce lira ceza sizi bekliyor. Elin hurda otomobiline 110 artı %10, son model aracımıza 93... El insaf... Böyle büyük bir çelişki olabilir mi? Bunun düzeltilmesi gerekmez mi ? Ama biz araç sahipleri de dahil gıkımız çıkmıyor nedense... 

2- Komşumla beraber aynı yılda doğmuş araçlarımız vardı. 2008 model... Komşumunki otomobil sınıfı... 

Bu yıl MTV vergilerini ödemek için maliyeye gittiğimde ikinci şoku yaşadım... Üç yılı doldurduğu için komşumun MTV. si belli bir oranda düşmüş ama bizim aracın vergisi yine maksimum miktardan ödeniyor. Ulaştırma Bakanlığı'na mail atıp sordum... Gelen cevap sadece bu parayı ödemem gerktiği üzerine... Bizim araç MTV vergisinin üç sene daha maksimumdan ödeneceğini öğrenince nasıl moralimin bozulduğunu düşünün.. Bu nasıl bir vergi adaletidir. 

Eğer bu çeşit araçların trafikte olmasını istemiyorlarsa söylesinler, açıklasınlar biz de satın almayalım. 

Otomobil olarak kullandığımız bu araçlardaki çarpıklığın düzeltilmesi gerekir... Hem de sür'atle... Böylesine rahat bir gelire sahip olup onu düzeltmek için uğraşmayan kurumların adaletli olduğu söylenebilir mi? 

Yönetenlerimizin bu soruna el atmalarını istiyorum. Onlardan rica ediyorum... 

Ben aracımı seviyorum... Herşeye rağmen onu bırakmaya da niyetim yok... Lütfen çözüm.... 

 

 
Toplam blog
: 41
: 864
Kayıt tarihi
: 29.06.10
 
 

1959 Artvin Arhavi doğumluyum. İnşaat Mühendisiyim. Trabzonsporluyum. Ailesine, büyüklerine ve va..