Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '10

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Yakup Sağlam’la Niğde konuştu, Türkiye dinliyor!

Yakup Sağlam’la Niğde konuştu, Türkiye dinliyor!
 

Muzip sorularıyla bir anda Türkiye'nin gündemine oturan Yakup Sağlam...


Yakup Sağlam aslen Erzurumlu fakat Ankara’da yetişmiş 22 yaşında genç bir basın yayın öğrencisi. İki yılı aşkın süredir Niğde’de yaşıyor ve çalışıyor. Niğde TV’de 60 aşkın program hazırlayan, bunun yanı sıra Ana Haber Bülteni’ni sunan Sağlam, geleceğe yönelik birçok fikir ve projesi ile dikkat çekiyor. Geçtiğimiz günlerde Yılmaz Özdil’in köşesinden bahsetmesi, Murat Bardakçı’nın gazeteciler arasında uluslar arası en prestijli ödül olan “Plutzer” ödülüne aday göstermesi, gerçekleştirdiği sokak röportajlarının birçok sosyal paylaşım sitesinde milyonlarca defa tıklanması ile birlikte kısa sürede mesleki açıdan merdivenleri tırmandı. Sağlam’ın gerçekleştirdiği yüzlerce röportaj olmasına rağmen yalnızca bir kaçının toplum tarafından beğenilmesi dikkat çekiyor. İlk olarak “Dinozorların koruma altına alınması” sorusuna karşın röportaj veren insanlar tarafından verilen cevaplar toplumun eğitim düzeyini gösterir nitelikte. Bunun dışında gerçekleştirdiği bir sokak röportajında “Hitler İsrail’e savaş açacakmış” sorusuna vatandaşlardan bazılarının “Türkiye daha önce açmalıydı” cevabı ise toplumda yükselen İsrail düşmanlığını ve de toplumun cehalet düzeyini gösteren bir durumdu. Elbette Yakup Sağlam’ı Türkiye gündemine taşıyan en önemli röportajı 12 Eylül’de gerçekleştirilen referandum öncesi sorduğu muzip soruyla referandum konusunda özellikle üniversite gençliğinin bilgisizliği oldu. “Referandumda evet diyeceğini açıklayan İsmet İnönü için CHP ihraç kararı alıyormuş” sorusuna özellikle üniversite gençliği verdiği cevaplar eğitim sistemindeki ezberci anlayışı ortaya koyuyordu. Röportaj veren bütün öğrenciler İsmet İnönü’nün gerçekten yaşamadığını bilmiyordu! Peki Yakup Sağlam bu gerçekleşen röportajları nasıl değerlendiriyor? Kendisi ortaokul sıralarından medya camiasına girmek için aday olduğunu belirtiyor. Turnuvalarda bazı özel gecelerde sunuculuk yaparak bunun dışında maç anlatarak başlamış. Üniversite sınavında Niğde’yi kazanınca Niğde’ye gelerek burada Niğde TV’ye girmiş ve çalışmaya başlamış. Niğde Konuşuyor programında ise “Gençlerin olaylara bakışı farklı, üniversite öğrencileri ise sürekli halk tarafından tepki çeker! Niğde’de böyle bir şey görmedim. Öğrenci iken hiçbir sorun yaşamadım. Kent, esnaf, öğrenci ve üniversiteyi bir araya getirmeye başladım. Halka bir soru sorduğumda aynı soruyu üniversite öğrencisine sorduğumda ikisi de aynı cevabı verince halkın da üniversitelerden bir farkı olmadığını göstermek istedim.” İlk zamanlar soruları nasıl evlilik teklif ettiniz diye başlamış, daha sonra gündemde neler varsa onu sormaya başlamış. “Bundan önce Niğde’de ana haber bülteni ile birlikte birkaç siyasi oturum gerçekleşiyordu. Kimse halkı konuşturmadığından ben de halkı konuşturmaya başladım!” diyor. Yine ilk zamanlar vatandaşlar biraz temkinli yaklaşmış. Ama Sağlam için en güzel olay bir teyzenin kendisini vefat eden oğlunun yerine koyup sarılmasıymış. İsmet İnönü ile ilgili röportajın gerekçesine gelince, o gün sokağa çıktığında referandumla ilgili bir aç soru sormuş. Röportaj verenler neden evet ve ya hayır diyeceğinin göstergesi olarak aile büyüklerinin tercihi olduğunu ifade etmiş. Bun üzerine Sağlam, o muzip sorusunu sorarak ezbere dayalı eğitim sisteminin ne kadar yanlış olduğunu ortaya koydu. Sağlam; “ gençler gündemi takip etmiyor. Referandumda sen oylayacaksın, sen karar vereceksin, geleceğini oylayacaksın ama gündemi takip etmiyorsun” diyor. Sağlam “gençlik merak etmiyor, her gün başbakan çıkıyor, ana muhalefet çıkıyor ama onu merak etmek yerine Fatmagül’e kaç kişi tecavüz etti onu biliyor. Bu Niğde’nin değil Türkiye’nin gerçeği! Bizlere magazin kültürünü empoze ettiler!” diyor. Sağlam’ı eleştiren bazı Niğdeliler ise “Sen Niğde’yi rezil etmek mi istiyorsun” diyor. Sağlam ise “bu yaptıklarımla Aydınlar Kenti Niğde imajına hiçbir zarar gelmez! Bende Niğde’de üniversite okudum. Ulusal basında beni eleştiren bütün yazıların hepsi olumlu yönde. Ortada bir başarı var, benim röportajda konuştuklarımın hepsi Niğdeli değil, birisi Adanalı, birisi Sivaslı tek ortak noktaları Niğde Üniversitesi’nde okuyor olması. Ben bunu gidip Nevşehir’de yapayım, yine aynı sonucu alırım. Ama bu başarıdan rahatsız olanlar bu eleştirileri yapıyorlar. Ben gittiğim her programda, her röportajda ben Niğde’yi tanıtıyorum. Alaattin Camii’ni, Roma Havuzu’nu anlatıyorum. Beni eleştirenler en az benim kadar Niğde’yi tanıtsa anlarım.” Diyerek eleştirilere cevap veriyor! Sağlam iddialı bir şekilde “yarın bir gün ben Ulusal da bir TV’de bir program yaptığımda ben Niğde’yi tanıttığımı bana o zaman ne diyecekler merak ediyorum” diyor! Sağlam’a en büyük desteklerden birisi ise Niğde Bürokrasisi ve siyasetçilerinden olması dikkat çekiyor. Olumsuz eleştiri almak yerine bürokrasi Sağlam’ın başarılarının arkasında. Niğde Valisi Alim Barut, Altunhisar’da festivalde iken sağlamı yanına çağırıp bir de şunu sor demesi Sağlam’ın ne kadar doğru yolda olduğunu gösteriyor. Zaten kendisi de bu desteğe teşekkür ediyor. Yakup Sağlam’ın bir özel teşekkürü de kanal yönetimine. Kendisinin yaptığı her röportajda arkasında durduğu için özel teşekkür ediyor. Sadece kanal yönetimine değil bütün mesai arkadaşlarına özel teşekkür ediyor. Zira her türlü riske rağmen onunla birlikte çekime giden, ona destek olan bütün arkadaşları Sağlam için çok değerli. Yakup Sağlam Niğde’den ayrılacak mı? Sağlam bu konuda her şey olabileceğini ifade ediyor. Öyle bir durum olsa bile Niğde’yi unutmayacağını eğer kanal yönetimi de izin verirse yine Niğde Konuşuyor programını devam ettirmek istiyor. Dört beş program çekip yine yayınlanmasını istiyorum. Tabi ayrılma ihtimaline kısmet diyor. Ama Niğde sevdasını, Niğde’ye olan bağının kopmayacağını ifade ediyor. Röportajlar devam edecek mi? Artık olamaz diyor. Zira Ana Haber bültenin sunuyorum, röportajlarım sayesinde tanındım. Ama mesela Nevşehir gibi yerlere gidip buna benzer sorular sorabilirim diyor! Sağlam’ın Niğde’deki mesleki hayatını sürdürürken birkaç sitemi de var. Bunlardan ilki Üniversitedeki hocalarına, ikincisi Niğde yerel basınına. İlk program yapmaya başladığında hocalarına anlattığında hocaların kendisine güldüğünü ifade eden Sağlam, kaç kişi izleyecek diye eleştiriler almış. O zaman Sağlam “ Türkiye konuşması için, Niğde konuşuyor olması lazım!” demiş. İkinci siteminin gerekçesi olarak birçok TV programı ile birlikte bir çok köşe yazarı kendisini ulusal gündeme taşımana rağmen Niğde basınında hiçbir haberin çıkmaması dikkat çekiyor. Kendisi bu konuda tek istisna olarak bu yıl 1. yaş dönümünü kutlayan “Defterk.com” sitesine özel teşekkürlerini sunup başarılarının devamı diliyor. Kendisini Erzurumlu hemşerisine benzetenlere ise verdiği cevap ben Yakup’um diyor. Acun’a saygı duyuyorum ama meslekte jübilesini yapmış birisi değil. Belki gün gelir rakip olacağız. Onun için bu benzetmelere katılmadığını, ifade ediyor. Ve Niğde’nin Yakup’u olarak kalmayı tercih ediyor! Yakup Sağlam’da projeler bitmiyor. Geleceğe yönelik birçok proje gerçekleştireceğini ifade ediyor! Kendi ifadesiyle Yakup Sağlam “Yakup sağlam yolda” diyor! Gazeteciliğe geçmeyi düşünür müsünüz? Sorusuna verdiği cevap ise gazetecilik ayrı bir kulvardır, belli bir eğitim ve deneyim gerekir diyor! Yakup Sağlam, röportajın sonunda kendisi üzerinde emeği geçmiş olan herkese tek tek teşekkür ediyor. Başta Niğde TV Genel Müdürü Kerem İşkan’a, Anadolu Haber Gazetesi Haber Müdürü Kazım Karakaya’ya, Defterk.com sitesinin genel yayın yönetmeni Halil İbrahim Tongur’a özel teşekkürlerini sunuyor!

Bana göre de Yakup sağlam yolda. Çok değil kısa bir süre sonra ulusal medyada hal ettiği yeri bulacağına inanıyoruz. Bunun dışında ahde vefa yaprak Niğde’yi, Niğde’nin yerel medyasını unutmayacağını bilerek kendisine mesleki başarılarının devamını diliyorum. Bununla birlikte Yakup’a yapılan eleştirilere inat, arkasında olduğumu ifade etmek istiyorum!

 
Toplam blog
: 16
: 799
Kayıt tarihi
: 23.04.10
 
 

1983 Niğde doğumluyum. Yaklaşık 6 yıldır yayın sektörü içindeyim. Halen Anadolu Haber Gazetesi'nde g..