Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '10

 
Kategori
Özel Günler
 

Yalan Dünya

Yalan Dünya
 

57 yıl, sıkıntılı çok uzun seneler…

Türkiye’min 57 yıllık geçmişini, bir kez daha gözden geçirdim…

Bugün benim doğum günüm.

Siyasi iradeyi ellerinde bulunduranlar, bizleri yönetenler, neler yaptılar ülkemiz için, neler yapamadılar?

Yetmişli yıllarda, yaşıtlarım çok iyi hatırlarlar, terör belası çıkmıştı, engelleyememişlerdi zamanın yöneticileri. Şimdiki yönetimde hala engelleyebilmiş değil, şehitsiz günümüz geçiyor mu?

Masum insanımız teröristlerce katledildi, yerinden yurdundan edildi…

Avrupa Birliği’ne müracaat etmişlerdi bizimkiler…

Türkiye ile Avrupa Birliği'nin ilişkileri, 31 Temmuz 1959'da Türkiye'nin Avrupa Ekonomik Topluluğu'na yaptığı ortaklık başvurusu ile başladı uzun macera... Avrupalılar, önce gümrüklerinizi açın diye geri göndermişlerdi müracaatımızı...

Daha sonra gümrüklerimizi sonuna kadar açtık. Onlar emir vermiş, bizimkiler uygulamış… Ve hala onlar istiyor, biz veriyoruz… Aradan tam 51 sene geçmiş… Onlar almaya, biz vermeye devam ediyoruz…

Ülkemizin başlıca kuruluşları neredeyse hepsi, ben doğmadan önce vardı... Şimdi yapılan ise, onları birer birer elden çıkartıp satmaktan ibaret… Satılmayan neyimiz kaldı? Satılacak neyimiz kaldı?

Ekonomimizin önündeki en önemli, işsizlik sorunu hala çözülemedi... Türkiye'de işsiz insanımız sayısı sekiz milyonlar civarında, yani nüfusumuzun yüzde onikisi işsiz, boşta geziyor…

Doğumumun üstünden yıllar geçti. O günden bugüne, ülkemde çok şeyler değişti. Bana, çocuğuma, torunlarımıza kalan, iç borçlar, dış borçlar, ticaret açıkları, işsizlik... Ya eğitim sorunu, gençlerin geleceği, içimi yakıyor…

Bugün, her nefes alışımda, boşa giden bu 57 yılın acısını duyuyorum yüreğimde... Bütün bunların sorumlularından, belki içimden, ama büyük bir öfkeyle, hesap soruyorum... 57 yıldır memleketimde nefes alıyorum, ama kim bilir kaç yılını eksik yaşadım, çok merak ediyorum…

Tüm dostlara sevgiler…

Hayır’lı günler dilerim.

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..