Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '13

 
Kategori
Deneme
 

Yalancıktan bahar

Yalancıktan bahar
 

Zaman zaman romanların mahallesine çıkar huzur ararım. Çünkü onlar genellikle akşamları işlerinden eve döndüklerinde’’ azıcık aşım kaygısız başım’’ dercesine hemen eğlenceye koyulmak, kafa dağıtmak isterler. Hele birde misafirleri geldiyse tamamdır.

Ben mahalleye doğru çıkarken pek sessizdi ortalık.

Bir çalgı sesi geliyordu evlerin birinden.

Bir kuş ötüyordu belli belirsiz.

Bir anne gördüm minik kızına hırkasını giydirmeye çalışıyordu.

Azıcık mutsuzdum o gün. Oyalandım, saat yedi olmasını bekliyordum.

Romanların bir meydanı vardır; mahallelerinde düğün, dernek, cemiyet işlerini o meydanda yaparlar.

Biraz bekledim beni görüp tanıyanlar gelsin diye.

Gelmeye başladılar yavaş yavaş.

Kemancı Ali, Ağdacı Nebahat, Sucu İbrahim, hastanede çalışan Fahri ...

‘’Hey’’! Dedim’’ herkes duysun işini gücünü bıraksın buraya gelsin’’

Bir alkış koptu’’ yaşa abla’’

Sonra kısa zamanda meydan doldu.

Kediler dolaşmaya başladı etrafta.

Kedilere’’ hey kediler durun geçmeyin’’ dedim.

Bir çocuk ağlıyordu annesinin kucağında’’ sus bebeğim sus ağlama’’dedim.

Köpeklere’’ havlamayın sessiz olun’ ’ dedim.

‘’Bu akşam baharı getirdim size’’

Bir alkış tufanı, bir hengâme eşliğinde’’ hoş geldiniz’’diye bağırdım

‘’Hoş bulduk dediler’’ hep bir ağızdan.

‘’Esas sen hoş geldin abla’’diye seslendiler.

Çok mutluyduk hep birlikte

‘’Haydi, çalalım oynayalım baharı kutlayalım’’ dedim ve hep birlikte meydana döküldük.

Çaldık, oynadık, kederleri, sıkıntıları def etmeye çalıştık.

Ne halaylar, ne oyunlar, ne danslar büyük bir hayranlıkla izledim onları.

Bir iki saat gönlümüzce eğlendik

Baharı kutladık hayalimizde.

Veda vakti gelmişti Mevlide Teyze beni yolcu etmek için yerinden kalktı geldi. Çok severim onu kendi halinde ve mahallenin bilgelerindendir.

‘’Sayende eğlendik kızım’’ dedi.

‘’Sağ olun ben de eğlendim Mevlide Teyzem, baharı getirmek istedim yalancıktan’’dedim

‘’Kimine kış, kimine bahar, kimine yalan, bana hayal’’dedi

‘’Belki yaşamın ta kendisidir bu iki saatlik hayal Mevlide Teyze’’dedim

‘’Bana göre dünya zaten bir hayal evlat’’dedi ve her zaman olduğu gibi beni yine derinden etkiledi..

 
Toplam blog
: 584
: 424
Kayıt tarihi
: 09.03.08
 
 

Sıradan bir yaşantım var.  Gezegeni, insanları, hayvanları seviyorum. Renklere aşığım. Okuyorum, ..