Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Eylül '11

 
Kategori
Deneme
 

Yalanın Mumu, Ömür boyu

Yalanın Mumu, Ömür boyu
 

Resim alıntıdır.Kaynağı bilinmiyor.


- Yalandan nefret ederim! 

- Asla yalan konuşmam! 

- Yalancının mumu yatsıya kadar yanar! 

- Pembe yalanlar söylerim! 

Böyle, devam eder, yalanlar. Bunlar da yalandır. Kim, hiç yalansız bir hayat sürmüştür?Vardır, kalmıştır ama değil mi, üç beş dinazor? 

Neden söylenir yalanlar? Altında yatan gerçek nedir? Ya da bir gerçeği var mıdır? Yalan ve gerçek iki kardeş midirler? Yalanı; gerçeği, saptırmak için söyler kişi. Belki de utanç vardır altında. Belki de kaybolmuşluk. Kendisi yoktur artık. Ruhu da yalandır zira. Saklar kendini, düşüncelerini, benliğini. Yalan söyleyen, kendine güvensizdir zira. Belki de zavallı? Gerçeği söylediği taktirde, sevilmeyeceğini, kabul görmeyeceğini düşünür. 

Yalan; şüpheyle elele yürür. Yalan; yalındır, büyüktür, beceriksizdir. Yakalanır, sobelenir, mahkum olur, diğer bir yalana. Arkasında, ordu taşır yalan. Ama, savaşta hep kaybeder. Esir düşer, yakalanır. Yalan çirkindir. Ne kadar allanıp pullansa da, çok çirkindir. Zaten çok çirkin olduğundan, var değil midir? Yalan sevgisizdir. Yetim ve öksüzdür. Nefret doludur. 

Yalan; ne çok şeyi sevmez. Yalan ; haysiyeti sevmez, onuru, asaleti, iyiliği, güzelliği, aşkı, sevdayı ve en önemlisi de, yalan, kendini sevmez! 

Yalan; bana, ‘çok çirkinsin’ dedi. İnandım .Yalan; ‘seni çok seviyorum’ dedi. İnandım. Yalan; ‘hayatımda hep beklediğimdin , sensiz yaşamamam ‘ dedi. İnandım. Yalan; ‘yarınlar bizim, önden giden , diğerini yolcu edecek ‘dedi. Yine inandım . Yalan; ‘soğan ekmeği, pirzola tadında yiyeceğiz ‘ dedi. İnandım. 

Yalan, başkalarına da aynılarını söyledi. Evet, aynılarını söyledi. Hem de milyonlarca kez. 

Yalan; 'bekle, dönüşüm sana olacaktır’ dedi. Bakın! artık ona inanmadım. 

Çünkü; yalan, çok yalan söyledi.Yalan; bana ve kendisine çok yalan söyledi. 

Her saniye, yeni yavrular doğurdu. Doğurduğu yavrular, yalanı yok ettiler ve yalana mezar oldular sonsuzda. 

Ama yalan , tekrar yeşerdi ve , tüm evren yok oluncaya kadar yaşadı, keyifle, ve korkunç kahkahalar atarak. 

Yalan; her zaman kendisini tanımayan, yeni canları kurban olarak seçmeye devam etti, etmeye de devam edecek. Ama ben ;yalanı tanıyorum, beni kandıramaz artık, öyle değil mi? 

Yoksa, yine kanar mıyım? 

Koru beni ve bizleri Allah'ım! 

 

 

 

İnancımın sonlarındayım. Ve; 

Ben; hiç yalan söylemedim ! 

 
Toplam blog
: 39
: 1366
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

Gazi Üniversitesi Ekonomi Fakültesi 1982, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi,Yöneticilik İht..