Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '12

 
Kategori
Deneme
 

Yalansız yaşama alışmak

Yalansız yaşama alışmak
 

Hasan Bıldırkı- Söke fotoğrafları


Seviyorsan O’nun gibi seveceksin, yalansız!

Seviyorsan O’nu örnek alacaksın kendine.

Seviyorsan O’nu yücelteceğim diye gözden düşürmeye sebep olmayacaksın!

O kendini tanıtır, sevdirir, sen kendini O’na sevdirmeye bak!

Ezberlenmiş tekrarlardan sıyrıl, içinden geldiğince özden seslen O'na!

Söz ver:

Kinden, nefretten, düşmanlıktan uzaklaşıp, affeden, aldırmayan, sabreden olup; barışa ve hayra yöneleceğine dair.

Bunu her gün tekrarla kendine, yakala bedensel ve ruhsal ve de toplumsal sağlığı.

Örneğin bencileyin:

NEYMİŞ DÜNYA

Yaşadım

Öğrendim neymiş dünya

Seveni mutlu olmaz

Hepten yalan bu dünya

 

Bir şey var ki

Sevgiden kaçılmaz gölgendir o senin

Hep yanında hep sağında solundadır

Hep acıyan yüreği elindedir

 

Nedir bu hal böyle

İçimde bir sıkıntı bir daralma ruhumda

Ölsem ölüversem şuradaşuracıkta

Kimseler tutmasa elimden

 

Hiçbir sevgi seven gidermez bunu

Yalnız O’nun sevgisi şifadır bana

O gelsin yanıma geçsin karşıma

Gülümsesin sevgiyle yüzüme yeter

 

Bu dünya acı çok acı çok

Şimdi daha anlam kazanıyor

Buda’nın Sokretes'in söyledikleri

Yaşam acıdan ibarettir dedikleri

 

Oysa acılar ortaktır

Bir araya gelinse paylaşılsa

İnsan da acılar da kurtulur

Ne onulmaz dertler şifa bulur

 

Ey O hissediyorum 

Yanımda yakınımdasın

Söz veriyorum sana

Hiç aklımdan çıkmayacaksın

(Halil Güven-Şiirlerim-Söke)

***

Mesele dindarlıkla övünmek değil!

Mesele dindarlık yapıyorum diye insanları dinden soğutmak değil!

Mesele dinden geçinmek için dindar görünenlere, pirim tanımak değil!

Mesele insan olmak için bütün içtenliğinle, O’na bağlanmak!

Yalansız yaşamı alışkanlık yapmak!

Kesinkes doğru sözlü olmak, doğrudan yana durmak!

Hayır yapmak!

Barış insanı olmak!

Saygı ve sevgilerimle...

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..