Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '09

 
Kategori
Kitap
 

Yalıda Sabah- Haldun Taner

Yalıda Sabah- Haldun Taner
 

Karşında hem gülenim hem ağlayan.


"Ne dünyadayız yahu. Sevişirken bile doğal olamıyoruz. Her şeyimiz numara."

Sene o,
sene bu;
değişen hiçbir şey yok!

Çalan kaptan çanını duyuyor musun?

Bu kaptan, şu vapur bize yabancı değil, bildik.

"Şunu itiraf etmeli ki, insanoğlu başkasının başına gelen felaketten gizlice zevk alan aşağılık bir yaratıktır."

Onun başına geldi benim başıma gelmedi, o sıkıntıda, ben rahattayım, oh, ohhhh!...

Tragedyanın özü bu mu?

İki sokak köpeğinin birbirine baktığı o kıyıdayım. Çekilen deniz geri gelince açılacağız birlikte.

Kaplumbağa var olduğu için vardır, ya insan?

Kaplumbağanın peşinden gidebilirdim. Gitmedim. Geri dönüp, 3. kata çıkabilirdim. Çıkmadım. Kıyıyı tercih ettim, kıyı da beni.

1. Not: Bir insan finali kıyıda yapabilir mi? İnsan ve kıyı istedikten sonra bize ne!

2. Not:

Sen yalıyı
gördün mü
o sabah
sabahı yaşadın mı
çabuk söyle
kıyı bizi
bekliyor
gideceğiz!...

Ş.Y.
 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..