Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '15

 
Kategori
Kitap
 

Yalnızlığa Çikolata - R. Serkan Bozkuş

Yalnızlığa Çikolata - R. Serkan Bozkuş
 

"Gitmek en derin eylemdir, sen sessiz gidersin arkandan kıyamet kopar.."

'Belki çok şey geçti, az yaşadık çok kaybettik yine de yılmadık sabrettik; dua ettik ve gülümsedik. Bu yüzden ödüllendirdi Allah bizi ve bu yüzden sen benim dikenli ömrüme gül oldun ve ben seni gördüğüm andan beri gülümser oldum.

Kimse hoş gelmemişti yüreğime, sen gelene kadar. Senin hoşluğunla, ben sarhoş olana kadar. Bu yüzden kırılganlaştım ben, bu yüzden incinmeye başladım. Şarkıları daha çok sevdim, kışı sevdim sen varsın diye. Son baharda solan yaprakları sevdim. Herkesi, her şeyi sevdim, sevmeyi öğrendim; seni sevince yine hoş geldin, hoşluk getirdin yüreğime..

Hiç bilmedğim duyguları öğrendim sayende. Özlemeyi mesela. Akşamdan sabaha, heyecan içinde uyanmayı öğrendim. Bir duayı ederken besmeleden önce adını zikrettim. Saçının telini özledim, sesinin tonunu, gözünün yeşilini, nefesini, tenini özledim.

Mesela sabretmeyi öğrendim sayende. Sinirlerim yumuşadı, gönlüme düşen ateşi sevdim ben. Saatlerce bir demet papatya ile kapında beklemeyi sevdim. Seni görene kadar geçmeyen zamana sövüp, seninleyken hızla akmasın diye karşısında direndim... Sarılınca sana, kalbini kalbimin üzerinde hissettim. Sen konuştukça, kelimelerine sevgimi melodi ettim. Kızmanı sevdim sigara içtiğime, elimi tuttuğunda sıcaklığını sevdim.

Ve ben gülen yüzünü sevdim, tüm acılara direnen gamzelerini sevdim. Seni sevdim ben, dikenli ömrüme açan gül misali. Varoş semtlerde çocukluğu sevdim, sayende...

Ve yine yeniden hoş geldin yüreğime, gül ki güller açsın yüzümde.. Sen gül ki güneş doğsun ömrüme.

Hoş geldin kadınım, bu şiir senin şerefine.. '

Yalnızlığı, birlikteliği, dostluğu, her duyguyu içinde barındıran bir kitaptan alınan mektuptu sadece bu yazılanlar. Okurken hep, ' yalnızlık bu kadar güzel mi anlatılır, böyle güzel mi paylaşılır' diye düşünmeden edemedim. Yeri geldi, ' yalnızlığımı farketmeyen kimse kalabalık yapmasın' diye geçti gözlerimin önünden mısralar; durdum, kitabı ve gözlerimi kapattım etkisinden kurtulamadım. Yeri geldi çok acımasız yaşananları okudukça buz kesildim. Hikayenin sonunda yine ters köşe olan ben oldum. 

Kısacası ben bu kitaptan öyle etkilendim ki, paylaşmaktan gurur duyuyorum. Herkesin o klişe bilinen yalnızlığı, bu kitabı okuduktan sonra ki kendinizdeki etkisini bana hak vererek anlayacaksınız. 

Bana kendisi gibi bir dostu ve kitabını kazandıran Serkan Bozkuş'a minnettarım.

Tüm kitapçılarda bulabileceğiniz "Yalnızlığa Çikolata" sizlerle.
Sevgiler..

 

Not: Mektup kitaptan alıntıdır.

 
Toplam blog
: 99
: 7049
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Bir garip bankacı olmanın yanı sıra, yazarlık yapan; her şeyi olduğu suret için seven bir insanım..