Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '08

 
Kategori
Gönüllülük
 

Yalnızlık yalnız kaldı

Yalnızlık yalnız kaldı
 

Derneğimizin amblemi


Geçen sene eylül de Berlin’de bir dernek kurduk. Dört milyonluk Berlin’in, binlerce maduruna hizmet vermesini planladığımız derneğimizin başlıca görevlerinden biri; aşırı borçlanıpta evsiz barksız, elektriksiz, kalerüfersiz-sobasız, telefonsuz ve kimsesiz kalan Berlin’lilere yardım etmektir. Alman arkadaşım Dieter Paesch ile birlikte kurduğumuz bu derneğin sloganı “ Yardım etmeye yardım et “ oldu. Derneğimiz çeşitli dernekler ve özel kurumlarla anlaşarak bu durumdaki insanların zorunlu ihtiyaçlarını görebilmesi için faaliyetlerde bulunmaktadır.

- Borçlarını ödeyemeyipte onların altında ezilen Berlin’lilere yasal yollarla yardım ve bir defalığa mahsus olmak üzere özel iflas bildirimi ile borçlarının ( 6 sene bekleme süresinden sonra ) mahkeme kararıyla silinmesi.

- Kiralarını ödeyemeyerek sokakta yatmakla yüz yüze kalanlara yardım sağlanması

- Anlaştığımız diğer derneklerin ( İşveren dernekleri ) kanalıyla iş bulunması.

- Serbest mesleğe atılımda devlet desteği kullanımının sağlanması

- Özel anlaşmalar sayesinde ( Avukat büroları ) ücretsiz hukuk danışmanlığı.

- Banka, sigorta ve sosyal danışmanlık.

- Özellikle yabancılara yönelik bürokratik işlemlerde yardım.

- Bakıma muhtaç kimselerin bakımlarının sağlanması.

Kısaca çaresiz kalmış ve kendi kaderine terk edilmiş insanların yeniden hayata kazandırılmasını amaçladık. Almanya’da geçen sene maddi ve bunun beraberinde getirdiği psikolojik bunalımlardan kaynaklanan intihar ve çocuk cinayetleri oranlarını dikkate alarak, insanlarımıza bu durumlara gelmeden yeniden hayatı yaşanabilir hale getirmek öncelikli hedefimizdir. Sadece bir kaç kişiye ulaşabilip, yardımcı olabilmemiz, arkadaşlarımı ve beni fazlasıyla mutlu ediyor

Şu anda derneğimizin üye sayısı yüz’ü geçmiş durumda ve her geçen gün biraz daha artmaktadır. Derneğimizin ayakta durabilmesini çeşitli özel şirketlerin katkılarıyla ve ayda 3€ olan üye aydatlarıyla sağlıyoruz. İki kişiyle başlayıp, şimdi gönüllü faaliyet gösteren on arkadaşlarımızla birlikte hizmet vermekteyiz. Önümüzdeki ay itibariyle (eğer önemli bir engel çıkmazsa ) anlaştığımız bir kiliseyle birlikte evsiz ve çaresiz Berlin’lilere, öncelikle ayda bir gün olmak kaydıyla, yemek dağıtımına başlayacağız. Bu konuda türk kurum ve derneklerinin de katkılarını talep edeceğimiz aşikârdır. Zira şuanda hizmetlerimizden faydalanan türk sayısı %20 nispetindedir.

Bu akşam, ilk kez derneğimizi tanıtmak üzere Alman televizyonundan konuklarımız olacak. Darısı “ Milliyet Avrupa’nın” başına.

Bizimle gönüllü olarak çalışan arkadaşlarımızın genelde madur olduklarını dikkate alırsak, onların bu işe nasıl bir azimle sarıldığını anlamak için çok geniş bir hayâl gücüne sahip olmamız gerektiğini düşünmüyorum.

Sobalı evinde televiyonu dahi bulunmayan Stephan en hızlı, en aktif gönüllüleremizden biridir mesela. Aramıza ilk katıldığında, herşeye lanet eden, herkesin kendisine düşman olduğunu düşünen ve yalnızlıktan yakınınan bir arkadaşımızdı. Simdi yalnız değil. Hem sunduğumuz hizmetlerden faydalanıyor hemde bu hizmetleri bizimle birlikte kendi durumunda ki insanlara ulaştırmamızı sağlıyor. Evi halâ sobalı ama kömür alabiliyor. Küçük birde televizyonu var. Birde kendisine artık uğrayanları var.

Geçen hafta bizim derneği acayip bir grip salgını yakaladı. Kızım bana sattı, ben de dernekteki arkadaşlara. İnanın neredeyse hepsi yatıyor ama yanlızlık terketmiş onları.

Globalleşen dünyanın en büyük sıkıntılarından yalnızlıkta gribe yakalandı yani. Hemde ağır bir gribe En azından benim çevremde ki yalnızların yerine yatırdım onu sere serpe evine. 40 derece ateşle yatak döşek yatıyor boşluğunda. Yapayalnız! Ne terleyen sırtını kurlayacak biri var nede gece boyu öksürükten doldurduğu balgam çanağını boşaltacak kimsesi. Yapayalnız yatıyor sıtmasıyla. Tir tir titriyor “kendisine” terk ettiği insanlar gibi. Ama bizim yalnızlarımız yalnız değil. Yalnızlık yalnız kaldı, kimse uğramıyor yanına.

Derneğimizin Adresi: FayrWorld-Club e.V Stuttgarterstr.: 54 12059 Berlin. Tel.: 030 / 600 55 44 2 Dieter Paesch 030 / 75 63 63 44 Okan Tınmaz

 
Toplam blog
: 121
: 1814
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Almanya'da doğdum. Haylaz bir öğrenciydim. 16 yaşımdan beri ticaretle ilgileniyorum. Şu anda büyük b..