Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '09

 
Kategori
İlişkiler
Okunma Sayısı
701
 

Yalnızlıklar dünyama dert misin oklava?

Yalnızlıklar dünyama dert misin oklava?
 

Oklava:hamur açmak için kullanılır,her evde birtane olduğu düşünülür. sosyetelik akımında yeri yoktr


Biraz un, yumurta, nişasta, bilmem ne …

Karıştır, karıştır mayala. Kap oklavayı hadi bakalım açmaya.

Küçük parçalar halinde ayrılmış hamur parçalarına oklava yardım eder sağ olsun(!) Büyütür, büyütür, büyütür hamuru…

Hamur derdimse oklava insandır. Oklavayı yerin dibine mi sokmalı göğe mi çıkarmalı bir türlü karar veremiyorum! Bir bakıma yer…

Bencil insanlar topluluğuyla birlikte, saçma ve gereksiz düşünce topluluğunun oluşturduğu kitle, herhangi bir olayda toplum bilinci olarak birbirine kenetlenir.

Misal;

“falancanın babası dün gece evde yine rezalet çıkarmış!” Bu çok değerli, toplum bilincine sahip olan (değerli) bencil insan toplulukları, saçma ve gereksiz düşünceleriyle birlikte olaya müdahale etmek ister:

“bak gördün mü adamı, neler çektiriyor…” Biz buna kısa ve net bir şekilde kendisini görmeden karşıdaki insana bencilce duyulan ‘acıma’ duygusu diyoruz.

Bu konumda oklavayı bencil ve saçma düşüncelere sahip olan, topluma topluluk bilinci kazandırmak isteyen, yeryüzünün en gelişmiş canlısı yani insanın yerine koyacak olursak; içimizden gelen çoğu zaman yerin dibine gömmek eyleminin de dışında kainatın kara deliklerine gönderme isteği gelir.

Onlar, oklava misali küçücük bir olayı büyütecek ve içinden çıkılamayacak bir duruma getirebilmeyi başaracak(!) bir zeka(?)ya sahiptir çünkü.

Göğe çıkarma konusuna gelince;

İnsanlar bir başka insanlar yardımıyla şekillenir. Bir dert, tasa ya da sıkıntı durumunda kişinin çevresine ulaşıveren insanlar yardımıyla bu sıkıntıdan kurtuluşu kolaylaşır. Bir bakıma pollyanacılık bu. Ama kapsamlı düşünecek olursak, hak verilmeye değer bir yargı…

Dertler olgunlaştırıyorsa eğer bir insanı, insan şekillendirir bir başka insanı…Etkileşim! Kim bilir belki de kelebek etkisi denilen o küçük şey…

Oklava da aynı; hamuru dertlerle yoğurup, iyi bir kıvama getirip açtıktan sonra içine koyulan ceviz parçalarıyla da (e bu da olgunluk olsun) ortaya mükemmel bir lezzet çıkar.

Oh! Baklava..!

Madem ki mümkün değil bencil insanlar ve saçma düşüncelerinden kurtulmak, baklava misali olgulaştırın beni...=)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Düşünürken düşlemekten vazgeçirme telaşında şimdi yaşadıklarım.Yüreğim sancılı bir yol ayrımında. ya vazgeçirip hayalimi sessiz inadından, kabul ederek herşeyi olduğu gibi, en aza indirgeyip acıları nefes almaya devam edeceğim herhangi biri gibi, ya da sürdüreceğim görülmemesi gerekenleri görmeyi, artsa da acılarım kendim olup devam edeceğim yaşamaya, yani göreceğim kralın çıplak oluşunu, etrafında silahlı muhafızlar olsa da. benim blogumdan bi parça buraya yakışacağını düşündüm

Ediz Nart 
 02.10.2009 10:58
Cevap :
Kesinlikle sizinle aynı fikirdeyim, güzellik kattınız yazıma teşekkür ederim..=)  03.10.2009 15:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 20
Toplam yorum
: 7
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 428
Kayıt tarihi
: 10.06.09
 
 

Balıkesir'in Gönen ilçesinde yaşıyorum. 1993 Bandırma doğumluyum. Gönen Anadolu Lisesine gidiyorum v..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster