Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '12

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Yalova-Gemlik-Armutlu-Çınarcık yarımada turu

Yalova-Gemlik-Armutlu-Çınarcık yarımada turu
 

Özgürüm Ben


Yolculuğum süresince bana eşlik ve yoldaşlık eden sevgili dostum Sn.Engin DOĞAN ile birlikte 10-Mart-2012 cumartesi sabahı saat 08.30 da Yenikapı-Yalova İDO iskelesinde buluşmak üzere sözleştik. Sabah saat 07.00 uyandım. Kahvaltımı ettim ve yola çıktım.
Bakırköy sahil'den Yenikapı istikametine sürdüm.Sabahın erken saatleri olması nedeni ile araç yol trafiği epey rahat idi. Yenikapı İDO iskelesine vardığımda saat 07.20 idi. Hemen Beltur'un işlettiği kafeye girdim. Çayımı alıp, yol arkadaşımı beklemeye başladım. Geldiğinde saat 08.00 gösteriyordu. Vapurun kalkmasına daha yarım saat vardı. Çaylarımızı söyleyip beklemeye başladık.
Bu sırada bize el sallayan bir Japon gördük. Bizi üzerimizdeki Bisikletliler Derneği logolu formamızdan bisikletçi olduğumuzu anlamış ve yardım istiyordu. ( http://www.bisikletliler.org/forum/ ) hemen yanına gittik tanıştık. Kendisine bilet almasına yardımcı olduk.
Çok ilginç biriydi. Dikkatimizi çeken önce bisikletiydi. Kalkış saatine kadar konuştuk, hatta arkadaş olduk. Yola Japonya dan çıkmış ve 2003 senesinden beri yani 9 senedir yollarda imiş.Kalkış saatimiz anons edildiğinde vapurumuza girdik, bisikletleri emniyetli şekilde park ettikten sonra, yukarı kapalı bölüme geçip yerimize oturduk. Japon arkadaşımız Akira başladı serüvenini anlatmaya. Bizde onu dinleyerek Yalova'ya nasıl geldiğimizi anlayamadık.
Vapurdan inip, gişelerden çıktıktan sonra kendisine bir sabah çayı teklifinde bulunduk. Kabul ederek en yakın çay bahçesine gittik. Biraz sohbet ettikten sonra yollarımıza devam kararı aldık ve ayrıldık. Kendisi Türkiyeyi dolaşacak sonrada İran yolu üzerinden ülkesine geri dönecek. Biz ise Gemlik yolundan Armutlu yaparak Çınarcık üzerinden tekrar Yalova'ya ulaşıp dönüş için tekrar vapura bineceğiz. Tam bir yarımada turu yapmış olacağız.
Yalova' ya vardığımızda saat sabahın 10.00 olmuştu. Bursa yoluna saparak ( D575-E881 Karayolu ) yolumuza devam ettik. Orhangazi rampasını kolay bir tempoda çıkarak saat 11.20 de ilçeye vardık.
Sessiz ve sakin görünümlü bir ilçe. İnsanları yardımsever. İnegöl den sonra Bursa' nın ikinci büyük ilçesi. Mozaik ilçenin önemli bir geçim kaynağı diğeri Zeytincilik sonra tarım ve tekstil.
Biraz mola verdikten sonra tekrar yola koyulduk. Yollar geniş, rahat ve asfalt. Emniyet şeridi geniş ve güvenli. Gemlik limanına girdiğimizde saat 12.30 du. Öğlen yemeğimiz için güzel bir zamandı. Salil boyunca ne yeriz diye bakınırken kendimizi küçük ama şirin bir balıkçı lokantasında bulduk. Bayram balıkçı. İşletme sahibi oranın yerlisi. Günlük ve taze balık veriyorlar. Hamsi ve istavrit hem taze hem de çok lezzetli diye söylendiler. Biz tercihimizi ızgara İstavritten yana kullandık ve afiyetle yedik. Balıklarımızı yedikten sonra, çay içmeden olmaz. Yanıbaşımızda bulunan çayotomattan istediğimiz kadar demli çaylarımızı içtik. Yol arkadaşım Engin Gemlik-Narlı köyünden olduğu için orada tanıdıklarını aradı. Buluşmak üzere yanımdan ayrıldı. Ben ise onu orada bekleyerek hem üzerimi yanı başımızda duran ısıtıcıdan kuruttum bir yandan da çayımı içmeye devam ettim.
Yol arkadaşım geldiğinde yeterince kurumuştum. Hazırlanarak tekrar saat 14.30 da Narlı köyüne gitmek için yola çıktık. Büyükkumla rampasını çıkarak köye geldiğimizde saat 15.30 du. Ahbapları ile buluşarak dinlenmek üzere eve gittik. İlk günün akşamı dostlarımız önceden hazırlık yapmış bize güzel bir yemek ziyafeti çekildikten sonra odalarımıza geçip uyuduk. Sabah saat 07.00 kalktığımızda hava parçalı bulutlu ve biraz da soğuktu. Ev sahibi Hasan abim ve yoldaşım Engin kahvaltıyı hazırlarken ben de onlara yardım ettim. Masayı hazırladım. Sahanda sucuklu yumurta, peynir, zeytin, salça ve reçelden oluşan güzel bir kahvaltıdan sonra saat 08.00 gibi tekrar yola çıktık.
Yollar stabilize asfalt, bazen dar bazen geniş. İlk önce Kapaklı rampasını aştıktan sonra Fıstıklıya ulaştık. Bu yollar gerçekten zorlu ve eğimli yollar. Buraya gelecekler çok dikkat etmek zorunda. Dik yamaçlar çoğunlukta. Fıstıklı adı gibi fıstık gibi bir köy, dik yamaçlarda kurulu. Fakat çok az bir hane var. Ama yazın yazlıkçılar dolduruyor buraları. Armutlu beldesine geldiğimizde saat 10.00 du. Karnımız biraz acıkmıştı. Zorlu iki rampa çıkmıştık. Merkze inip bir börekçi salonu bulduk. Börek ve çaylardan oluşan menümüzü yedik. Biraz dinlenip, köy halkı ile sohbet ettikten sonra saat 11.30 gibi yola çıktık. Hava biraz bulutlandı. Yağmur çisilemeye başladı. Birdenbire bardaktan boşalıncaya kadar yağmaya başlayınca kendimize sığınacak bir yer bulduk.
Yağmur dinince tekrar saat 12.30 da yola çıktık. Yarımadayı dolaşarak uzun ve yorucu bir yolculuktan sonra Yalova'ya geldiğimizde akşam üstü saat 17.00 olmuştu. Biz her ikimizde yorgunduk ama mutluyduk. Bir turumuz daha zevkli ve güvenli bir şekilde bitmişti. Bir gün sonra İstanbul'dan gelen arkadaşlarla Yalova'da buluşup hep birlikte vapura binerek istanbul'a vardık. Bizim için güzel bir gezi olmuştu.

Bir daha ki turumda görüşmek üzere.

Saygı ve Sevgilerimle,

Ergun Oskay

Çıkış Tarihi: 10 Mart 2012 Cumartesi -07.00
Dönüş Tarihi: 11 Mart 2012 Pazar - 23.00
1. Gün Yapılan Km : Yalova-Gemlik-Narlı- 79 km
2. Gün Yapılan Km : Narlı-Armutlu-Esenköy-Çınarcık-Topçular-98 km
Toplam yapılan Km : 177 Km
Rota Bilgileri : Yalova çıkış-Gemlik-Büüyükkumla-Karacali-Narlı-Kapaklı-Fıstıklı-Armutlu-Esenköy-Şenköy-Kocadere-Çınarcık-Koru-Yalova
Yol Güçlük derecesi-Orta-Rampalar bol-Eğim %6 ile %10 arası değişiyor.Stabilize, mıcır karışımı yol.Bol Virajlı.Heyelan tehlikesi var.

Fotolarıma buradan da bakabilirsiniz.

 

 

http://pedallyorum.blogspot.com/2012/03/yalova-gemlik-armutlu-yarmada-turu.html
 


 

 
Toplam blog
: 37
: 553
Kayıt tarihi
: 03.07.10
 
 

Uzun Yol Tur Bisikletçisi. ..