Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '07

 
Kategori
Güncel
 

Yanlış teşhis her zaman Bağdat' tan döner mi?

Yanlış teşhis her zaman Bağdat' tan döner mi?
 

Süleyman bey çarşıda küçük bir dükkanı olan terzi. Tanımadığı yok . O küçücük dükkanına gelmeyen kalmıyor.

Eşi

- Bizim bey cumhurbaşkanı olsaydı ancak bu kadar selam verdiği olurdu diyor.

Süleyman bey bayramdan dört gün önce hastalanır.

- Öyle hastayım ki, çıkamıyorum şu merdivenleri artık. Fena yakaladı şu grip beni hanım.

- Bey bir doktora gitsen diyorum. Bu öksürük değişik gibi geliyor bana. Gribe benzemiyor pek.

- Atlatırım ben, korkma hanım. Bizim eczacı kıza sordum. Bak grip hapları verdi bana. İçtim mi bir şeyim kalmaz.

Arife günü gelir Süleyman bey iyileşmez. Bayramı yatağında hasta geçirir. Bayram biter, sonra hastane yolu tutulur. Ciğerlerinin filmi çekilir hemen. Teşhis konmuştur.

- Beyefendi grip olmuşsunuz. İlaç yazıyorum size. Bunları için bir şeyiniz kalmaz.

- Ben grip ilacı içmiştim doktor bey.

- Bunlar başka. Kullanın siz lütfen.

Bir haftada diğer grip ilaçlarıyla geçer. Öksürüğü iyice artar. Artık bir iki merdiven bile çıkamaz hale gelir. Bir hafta sora hastane tekrar ziyaret edilir.

Aynı doktor, aynı filme tekrar bakar. Bu sefer tek değişiklik vardır. Dikkatli bakması. Aceleyle dışarı çıkar.

- Hemşire hanım hemen sevk yazın lütfen.

Hemşire sevki yazar

- Hiç vakit kaybetmeden göğüs hastalıkları hastanesine gitmeniz gerekiyor.

- Biz hazırlıksız çıktık. Dükkanı komşuya emanet etmiştim. Gidip kapatayım bari.

- Beyefendi vakit kaybetmeyin diyorum.

- Ya nedir bu telaş. Ne oldu bana. Hani griptim. Öyle söylemişti ya geçen hafta doktor bey.

- Ciğerinizde yırtılma var. Acele etmeniz gerekiyor.

Göğüs hastalıkları hastanesine gelinir. Doktor hastayı içeri alır. Filmi inceler.

- Bu doktor seni bu filmi gördükten sonra bir hafta dolaştırdı mı? Şansa yaşamışsınız. Biraz daha gelmeseniz ne olurdu bilmiyorum. Tek ciğeriniz tamamen devre dışı. Diğeri de hemen hemen işlevini yitirmiş. Bu filme kim baksa anlar.

Süleyman beyi hemen yatırırlar hastaneye. Küçük bir operasyonla ciğerlerindeki hava boşaltılır. Öksürük hemen kesilir. İki gün hastanede yattıktan sonra taburcu edilir. Yine dükkanı dolar taşar. Süleyman bey sağlığına kavuştu. Ama her zaman yanlış teşhis Bağdat’tan dönmeyebilir.

Şansımız hep açık, Allah yardımcımız olsun……………

 
Toplam blog
: 106
: 1384
Kayıt tarihi
: 21.02.07
 
 

Bir yaz gecesi hatırasıyım. Haziran doğumluyum. Bilirler haziran doğumlular. Hele ki haziranın tam..