Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '16

 
Kategori
Deneme
 

Yanlış yaptığın zaman değil yapman gerekeni yağmadığın zaman hata yapmış olursun

Yanlış yaptığın zaman değil yapman gerekeni yağmadığın zaman hata yapmış olursun
 

Burada hata yoktur; bir şey yapmaya çalışırken bu durumlar her zaman olacaktır. Kişinin elinden geleni yapıp yapmadığına bakılmalı.


Bu konunun özellikle futbolda örnekleri var. Oyuncu hata yapıyor topu kaptırıyor gol oluyor. Hoca oyuncuyu oyundan alıyor. Oyuncu topu bir şeyler yapmaya çalışırken kaptırdıysa ortada hata yoktur. Eğer illa da bir hata arıyorsan bir şey yapmayanlara bakacaksın.

Hatadan korkulur; çünkü hata yapan cezalandırılır. Oysa göreviyle işiyle ilgili bir şey yapmamak/yapmaya çalışmamak, daha gayretli olmamak da hatadır ve en büyük hata budur aslında.

Ben teknik direktör olsam bir şeyler yapmaya çalışırken hata yapanı oyundan çıkarmam; çünkü bu hata değildir. Kusursuz hareket olmaz. Hata işini görevini yapmamaktır.

Gerek spor olsun gerek iş hayatında ve diğer alanlarda o pozisyondan beklenen sonuçtur. Sanılır ki işte oynuyorum/çalışıyorum görevimi yapıyorum. Böyle bir şey yok, sonuç yaratacaksın. Ben bir takımın hocası olsam oyuncuların yaptıkları hatalara hiç bakmam. Ne yaptıkları, ne yapmak istedikleri daha önemli.

Bir oyuncunun hatasından bir maç gider… Maçlar böyle hatalardan kaybedilmez, kazanmak için bir şeyler yapılmadığı için kaybedilir. Hayatta da böyle.

Yav hata ne yapsan olur, olacaktır; bunu bileceksin. “Sakın hata yapmayın ha!” Bu, acemi hocanın taktiğidir. Hata yapma korkusuyla oyuncuların ayakları bağlanır. Oysa hata yapmaktan korkmadığın zaman kazanırsın. Bir hata yapar bir gol yersin, on kere saldırır üç gol atarsın. Maçı hata ile bir gol yediğin için değil on kere saldırmadığın için kaybedersin. Ama dedik ya futboldan anlayan mı var… Hayat da öyle!

Yanlış yaparsın, eksik yaparsın bunlar değil; bir şey yapmamak hatadır. Hayatta bedeli hep hata yapanlara ödetiyorlar. Son derece yanlış. Tembelleri çek diğerlerinin faturasını da onlara kes. Ben bir şeyler yapmak için çırpınıyorum. Haliyle yanlışlarım oluyor. Sen hiçbir şey yapmıyorsun. Hata da yapmıyorsun. Sen iyi, ben kötü oluyorum.

Kerim Korkut düzenlerinde değişecek anlayışlardan birisi de budur. İşini görevini yaparken dikkatli olmak hata yapmamaya çalışmak sorumluluk değildir; kişi elinden geldiğince dikkatli olmaya çalışır. Emir ve talimatlarla kişiyi dikkatli olmaya yöneltirseniz işiyle ilgili konsantre olamaz. Çünkü beyin ikili çalışamaz. İş görev esastır, dikkat(hata yapmamaya çalışmak) ayrıntıdır. Hatayı öne çıkarırsanız kişi işini yapamaz.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..