Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '12

 
Kategori
Güncel
 

Yanlış Yaptık

Yanlış Yaptık
 

Halk ile bütünleşmeyen "bayram, bayram değildir.


 

Yanlış Yaptık
Bugün eşimin okuluna gittim. 23 Nisan için sınıf süslemeleri yapıyorlardı; balonlar şişirilip, sınıf camlarına bayraklar, süslemeler asıyorlardı…
Sınıfa asmaya çalıştıkları uzun bir ipe rengarenk takılı balonları, sınıftan dışarı sokağa doğru asmalarını rica ettim. “ Neden?” dediler. “Bence bayram okuldan, sınıftan sokağa taşmalı, hatta sokağı süslemelisiniz “ dedim. 
Biliyorum, yadırgandım… 
Haklılar. 

Yıllardır  “bayram “ denince, okullarımızın dış duvarlarına büyük bayrak ve Atatürk afişi asmak, sınıfı bir köşesinden diğer köşesine gerilen ipin üzerine renkli grafon kağıtları ile süslemek, tahtaya kocaman bir 23 Nisan yazmak üzerine kurulu bir anlayışımız var. Bir de resmi geçiş (!) için yapılan prova yürüyüşleri. Okul mevcuduna göre küçücük kalan bahçede, bayrak önde flama arkada dön baba dön… 
Tören günü ellerinde küçük sopalı bayraklar ile protokolü hazır ol’da bekleyen; günün anlam ve önemi nutukları, şiirler, bitmek bilmeyen folklör gösterileri bölümüne gelince sahada zapt edilmeyen çocuklar… 
Sembolik makam oturmaları da ayrı bir alem. Çocuklara çok değer veriyoruz ya, ne kadar kamu kurumu varsa hepsini bir saatliğine değiştirip, çocukları koltuklara oturtuyoruz. Eveeeet başbakanım, ilk ne yapmak istiyorsunuz? Çoğunlukla ne yapacağı, ne söyleyeceği önceden defalarca konuşulup, andrelini yükseltilmiş çocuklara mikrofon uzatılıyor, çocuk doğallığından çıkıp söyleyeceğini de şaşırıyor... "Bana şunu bağlayın, bunu yapın.. vs" ısmarlama sözcükler arasında şaşkınlık ve hayranlık bakışları ile tebessüm eden büyükler...

Bir keresinde, 23 Nisan törenlerinde günün anlam ve önemi konuşmasını bana vermişlerdi. " Bugün tarlada, sanayide, cezaevinde, yetiştirme yurdunda yaşamak zorunda olan çocuklarımızın günüdüüüüüür" diye giriş yapmıştım da, konuşma bittiğinde amirim konuşmayı bana verdiğine bin pişman suratıyla bakmıştı yüzüme...

Hatırlanacağı üzere, hükümetin; 12 Eylül darbesinin ardından 1981 yılında yeniden düzenlenen Cumhuriyet Bayramı, Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı ile Zafer Bayramı Kutlama Törenleri ile bu törenleri düzenlemek ve yürütmekle görevli resmi-özel bütün kurum ve kuruluşların faaliyetlerini belirleyen yönetmelik masaya yatırması kararı çokça eleştirilmişti. 

Bu eleştirilere ilgililerince, “ Törenlerin daha coşkulu daha anlamına uygun bir konseptte yürütülmesini sağlamayı hedeflediği ” cevabı verilmişti.

Bayağı umutluydum, ama hayal kırıklığına uğradım… 
Ruhu kaybettik ama hala okul süsleyip, balkona bayrak asıyoruz !!! 

Yanlış yapıyoruz; sokağa taşmayan, halk ile bütünleşmeyen “bayram”, bayram değildir !

 

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..