Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '21

 
Kategori
Güncel
 

YANLIŞ YAZAN, NASIL DÜŞÜNÜR?

Sosyal medya şükürler olsun ki hepimizi yazar, düşünür ve fikir adamı yaptı. Herkes bir şekilde fikrini yazıyor. Yemek yerken çekilip atılan fotoğraflar vardı, şimdilik ondan vazgeçildi. Gezilen yerlerle ilgili paylaşımlar yapılıyordu, başlangıçta zevkli gelen bu durum da birçoğumuza artık demode gelmeye başladı, cazibesini yitirdiğinden olsa gerek artık kullanım sıklığı eskiye nazaran azaldı.

Sosyal medyada yazılar ve resim birlikteliği ise her zaman kullanılan muhteşem ikili oldu. Olmaya da devam ediyor. Özellikle belli merkezlerde özel olarak hazırlanan propaganda amacı güden, karalama amacı güden ya da reklam yapmayı hedefleyen kısa bilgi notları ile birlikte esas vurucu etkiyi yapması için resim son darbe için kullanılıyor.

Şimdi hemen youtobe, twitter, integram ve/veya facebook gibi sıkça kullanılan sosyal medyada kullanılan yazı ve resimlere bakıyorum. Hemen hepsinde özellikle mi yapılıyor bilmiyorum ama yazım yanlışları, özellikle de eklerinde, bitişik yazılan “yada” ve bunlar sadece birkaç örnek.  Yazmak için en gerekli şey elbette hayal gücü ama bir o kadar da önemli özellik herhalde bolca okumaktır. Gidip göremeyeceğimiz ya da görmemizin mümkün olmadığı şeyleri, yerleri okuyarak bir miktar anlayabiliriz, okuduktan sonra da yerinde görürsek öğrenme pekiştirilmiş olur. “Bende” gidip göremeyeceğim için hemen her yayınevinden zaman zaman (eşime göre abartarak) kitaplar alıyorum. Kesinlikle ünlü olması önemli değil, hatta ünsüz yazarları daha çok tercih ediyorum.

Kitap alırken neye dikkat ediyorum? Öncelikle bir konu belirliyorum, misal konumuz kadınlar ve kadın hakları olsun. (her erkeğin merak ettiği bir o kadar da anlaşılmaz bulduğu kadınlar anlaşılmazdır, en azından bir erkek tam olarak anlayamayabilir, ben şahsen tam olarak anlayamıyorum diye düşünüyorum.) Özellikle birkaç yayın kuruluşunun bastığı kitaplar haricinde hatasız kitap bulmak mümkün değil. Yazar edebiyat öğretmeni, roman yazmış; yani normal olan da bu tabi. Ben de yazıyorum ama asıl branşım elektrik elektronik. Hatalarım mazur görülebilir.  Doğrusu bırakın edebiyat öğretmenini resmi yazılarda bile son zamanlarda ciddi hatalar göze çarpıyor. Bu hatalar “Rektör,” bakan, milletvekili, profesör tarafından yapılınca insan kendisini sorguluyor. Acaba ben mi yanlış biliyorum? Daha da kötüsü “bende” hatalı mı yazsam “yada” yazmasam mı bilemiyorum?

Ben Samsun Atatürk Ortaokulu (sonradan Atatürk Anadolu Lisesi oldu) mezunuyum, eğer öğrenciyken bu şekilde yazım ve imla hatalarını yapsam, büyük ihtimalle ortaokul mezunu olamayabilirdim. Biz aynı ülkede, farklı okullara mı gittik ya da ben mi ince eleyip sık dokuyorum? Kıl mıyım ben?

(Tırnak işareti içine alınan kelimeler ve ekler bilinçli olarak yanlış yazılmıştır)

İlhan AYDIN (eleştirileriniz çok sertse lütfen mail atınız: ilhan-aydin@hotmail.com)

 

 

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..