Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Yanlışımız nerede?

Yanlışımız nerede?
 

Zaman zaman düşünürüm toplumumuzun bu denli olumsuz gelişmesinin nedenlerini..

Neden çoğu insanlarımızın mutsuz olduklarını düşünür dururum.

Televizyon programlarında, sokakta çekim yapan program sunucusu bir vatandaşa mikrofonu uzatmayı görsün, sorulan sorunun yanıtlarında hep yaşamın zorlukları anlatılmakta, insanların birbirleriyle olan iletişim bozukluklarından söz edilmekte, yalancılığın, sahtekarlıkların öne çıktığı vurgulanmakta ve üstüne bir de ekonomik koşulların zorlukları eklendiğinde yaşamın daha da yaşanmaz hale geldiği yansıtılmaktadır..

Karamsar tablo oluşturup, karamsarlaştırmak istemiyorum sizleri.
Hep iyimser bakarım geleceklere..
Ama burada toplumun genelini yansıtan bir tablo var.
Yukarıda saydığım olumsuz tablolardan bahsediyorum..

Peki, neden bu olumsuz tablolar gelişiyor diye hiç düşündükmü?

Yanlışlarımız nerede?

Nerelerde hata yapıyoruz?

Şöyle bir sonuç çıkarıyorum..

Acaba, okullarımızda Edebiyat derslerinde Mimar Sinan, Mevlana, Yunus Emre, Karacaoğlan'lar eğitimciler tarafından gereği kadar öğrencilere anlatılamadığından vede öğrenciler tarafından iyi algılanamadığından olabilirmi diye düşünmüyorum değil..

"bir ben vardır, bir de benden içeru" diyen Yunus Emre'yi iyi anlamış olsaydık acaba, bugün bu olumsuz fotograflar olabilirmiydi?

Bana göre hayır..

Günümüzde insanların çoğu, ilişkilerde içlerindeki gerçek kendileriyle değil, adeta dışlarındaki kişilikleriyle yaşamaktalar.

Bu nedenle, kurulan ilişkiler ve gelişen olaylarda olumsuz durumlar yaşanmakta ve yukarıda saydığım sahtekarlıklar, yalanlar, hoşgörüsüzlük gibi yürek bukan örnekler görülmektedir.

Oysa insan, içindeki gerçeğiile kendini topluma yansıtmayı bilebilse, sanıyorum sorunlarımız daha azalırdı diye düşünüyorum..

Çünkü insanın içindeki gerçek kendisi'nde oyunculuk yoktur..

Hiçbirşey'in geç'i yoktur diye düşünüyorum..

Türk büyüklerimizi iyi tanımamız gerektiğini düşünüyorum..

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..