Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yapacağımı biliyorum!

Yapacağımı biliyorum!
 

Güneşli bir bahar sabahı, Tahsin amca dükkânını yeni açmış, kapısının önünü süpürüyor, toz kalkmasın diye de yerleri ıslatmış...

“ Baba günaydın”

“ Günaydın Ali, erkencisin bugün...”

“ Uyku tutmadı...”

“ Kahvaltı yapmadıysan gel, güzel koyun peynirim var, Hasan demlemiştir çayı...”

Konuşmasını bitiriyor cevap vermemi beklemeden yan taraftaki kahveye sesleniyor...

“ Hasan oldu mu çay?!”

İçeriden ses gelmiyor, bu defa kendi kendine söyleniyor...

“ Kulakları da duymuyor artık bunun!”

“ Hasan!”

Omzunda havlusu, bir eli ile güneşten gözlerini korumaya çalışan kahveci Hasan kapının önünde beliriyor...

“ Duydum be ağabey, patladın mı?”

“ Çay oldu mu diyorum!”

“Oldu oldu, bu saate çay mı kalır? Televizyon izliyordum içeride...”

Tahsin amca elindeki fırçayı duvara dayayıp, kasap dükkanının içinde kayboluyor, kahveye geçip oturuyorum...

Çok geçmeden gazete kâğıtlarının üzerine sıraladığımız nevalemiz tamam oluyor...

Biraz beyaz peynir, zeytin, dilimlere ayrılmış domates, rafadan iki yumurta...

Hasan ağabey çayları getiriyor, bizimle beraber oturup, kocaman elleri ile ekmeği parçalayıveriyor...

“ Hasan; ben seni buyur ettim mi sofraya arkadaşım?”

“ Sen ne zaman yemeğe çağırdın ki beni şimdi çağıracaksın? Hem ne demişler yemek buldun ye dayak buldun kaç.”

Gülüyoruz...

“ Geçmiş olsun bu arada...”

“ Ne oldu ağabey?”

“ Akşam yine şov yapmış sizinkiler ...”

“ Sorma be ağabey...”

“ Sizin hoca genç ondan oluyor bütün bunlar! Yüz değil iki yüz yaşında bir adam getirecektiniz ki takımın başına, bak neler oluyor...”

&&&

“ Ali senden bir şey rica etsem; şu Obama’nın adresini bulabilir misin bana?”

Şaşırıyorum ama renk de vermiyorum...

“ Hayırdır baba?”

“ Azeriler doğalgaza zam yapmış!”

“ E bunun Obama ile ne ilgisi var?”

“ Alakası var, yok ben yapacağımı biliyorum...”

Bildik Nasrettin Hoca fıkrası geliyor aklıma, gülmemek için kendimi zor tutuyor bir taraftan da soruyorum;

“ Ne yapacaksın be baba?”

“ Senin yüzünden geldi bu işler başımıza diye bir mektup döşeneceğim beraberinde ödesin diye benim doğalgaz faturasını da göndereceğim!”

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..