Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '10

 
Kategori
Kahve
 

Yapay zeka sistemi ile kahve falına baktırdım

Yapay zeka sistemi ile kahve falına baktırdım
 

Siz hiç cep telefonundan mesaj göndererek kahve falına baktırdınız mı?

Ben baktırdım.

İşte deneyimim:)

Önce türk kahvemi içtim. Kahvemi bitirince fincanımı salladım. İçimden ' Neyse halim çıksın faliiim' dedim ve fincanımı kapattım. Soğuyunca fincanımın fotografını çekip 4133 'e MMS mesajı olarak gönderdim. Ve falım cebime geldi!

Yaşanan sıkıntılar:

1-Kahve fincanımı alıp, sağa sola, yukarı aşağıya tuttum. Cep telefonunuz 360 derece panaromik fotograf çekemiyorsa, içgüdülerinize dayanarak en önemli alanı çekiyorsunuz. Ben mümkün olduğunca tepeden çektip. Yanı telefonun kamerasını fincanın ağzına koyup öyle çektim. Deyim yerindeyse bir kahveden bir yudum da cep telefonum içti:)

2-Merakla beklemeye fırsat olmadan hemencecik mesajım geldi. Yorumu sizlerle paylaşıyorum.

Yorum: Bir mektup alıp endişeleneceksiniz ama sorun olmayacak mektubu yollayan kişi arayacak rahatlatacak. (Bence meali, bir e-posta gelecek, içinde dosya olacak. Açınca dikkat virüs tüm dosyalar siliniyor yazacak.Arkasından size eşek şakası yapan arkadaşınız arayacak. Ona söylenip rahatlayacaksınız!)

Devamı: Kalbinizi bir gösterin.Bir süredir tıklıyor gıı. (sondaki 'gıı' nın devamı var mı, espri olsun diye mi metne eklenmiş bir fikrim yok. Ama cümle aynen bu!)

Devamı: Yakın bir tarihte gitmek istediğiniz bir yere yaşanızın gereği basit bir sıkıntınız bitiyor. (Cümlelerden tasarruf olsun diye bana birleştirilmiş gibi geldi. Yani bir yere gideceğim ve orada sıkıntım bitecek.)

Devamı: İşinizde basit, küçük sıkıntılar var.(Eee, her daim:)

Yorumu yeniden ele alalım. Ne çıkmış falımda: Bir mektup alıp endişeleneceksiniz ama sorun olmayacak mektubu yollayan kişi arayacak rahatlatacak. Kalbinizi bir gösterin.Bir süredir tıklıyor gıı. Yakın bir tarihte gitmek istediğiniz bir yere yaşanızın gereği basit bir sıkıntınız bitiyor. İşinizde basit, küçük sıkıntılar var.

Ben bu yorumla yetindim mi?

Hayır!

Neden?

Çünkü fincanın tamamını çekememiştim. Aynı açıdan ama biraz daha zoomlayarak bir daha fotograf çektim ve yeniden mesaj gönderdim. Bu seferde gelen yorumu, yorumsuz aynen yazıyorum.

Yorum 2: Saygı duyduğunuz biri söyleyeceği bir lafla saygısını yitirecek. Üstelik bu kişi sevdiğiniz insanın ailesinden. Sık giyinen unlu biri söyledikleri ile siz oldukca yoracak. Ustunde düşünün. Ciğerlerde sorun. İçiyorsanız sigarayı bırakın. Paralara dikkat, gereksiz yere sıkıntı çekebilirsiniz.

İki falın ortak noktaları

1- Sağlıkla ilgili sıkıntı! Bu ciğer, kalp, böbrek, dalak olabilir.

2- Bir sıkıntı çekeceğin kesin. Artık iş mi, para mı sen seç. Nasıl olsa birbiri ile bağlantılı konular.

3- Biri ya bir laf söyleyecek, ya bir mektup yollayacak.

Nelere güldüm:

Muhtemelen türkçe karakter kullanılmasın diye tüm mesaj büyük harflerle yazılmış olarak geldi. Ben yine de 'SIK SIK GİYİNEN UNLU BİRİ' kim olabilir bir aşcı başı Ya da fırıncıdan başka diye düşündüm durdum. Aklıma pide ya da pizza siparişi verirsem bir sorunla karşılaşacağım geldi. Son dönem tüm siparişlerimi iptal ettim!

Bu saygımı yitirecek olan kişi neden hep sevdiğim insanın ailesinden oluyor diye güldüm!

Anlayacağınız daha çok düştüğüm hallere güldüm. Avea ve Turkcell'den 4 SMS veya 8 kontör olarak ücretlendirilen servise toplam 2 mesaj atarak kısmı bir hayal kırıklığı yaşasam da( artık ne umduysam yapay zeka falından!) bu yaşam deneyimimi toplam 8 sms'ye halletmiş olmama güldüm:)

Ama gerçekten güldüm:)

Yazarın notu: Nerden geldi aklına kızım sms ile fal baktırmak derseniz, ilgili habere aşağıdaki linkten bulabilirsiniz.

http://www.sabah.com.tr/Ekler/Cumartesi/
Guncel/2010/01/30/yapay_zek_fal_bakiyor



 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..