Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '15

 
Kategori
Kitap
 

Yapıtlarım

Yapıtlarım
 

 

 

Muhsin DURUCAN diyor ki:

" Bir pazar günü kitaplığımdaki kitapları karıştırırken bana yüz çevirmiş olan kitaplar arasında güçlü kalem Hüseyin Erkan’ın iki yapıtı gözlerime çarptı!

Ne mi oldu? Maden bulmuşçasına sevindim! Böylesi özgün yapıtlardan kısa kısa söz etmek istiyorum.

 

 

1.si Öğrenci kompozisyonları

Bendeki 1978 tarihli ikinci basım… Birinci basımın 1976’da gerçekleştiği algılanmaktadır.  1.3.1979 tarihinde adıma imzalanarak gönderildi.

Erkan’ın yapıtına ‘Önsöz’ yazan 1976’lı yılların İstanbul Milli Eğitim Müdürü Halis Kurtça, yazısını şu paragrafla sonlandırmakta: “Öğrenci Kompozisyonları’nın öğretmen ve öğrencilerden başka dil, edebiyat, eğitim ve ülke sorunlarıyla ilgilenen aydınlarca da ilginç bir kitap olarak karşılanacağı inancındayım.”

‘Giriş’ bölümünde Erkan, özgün gerekli bilgiler sunmaktadır. İzleyen sayfada Atatürk’ün anlamlı özdeyişi gelmektedir: “Öğretmenler! Cumhuriyet sizden özgür düşünceli, özgür ve vicdanlı kuşaklar ister.”

Sonrasında Ortaokul ve lise Programı’ndan alıntılar… “Bir meyve veren ağaç, / Bin meyveye gebedir.” Diyor Hüseyin Erkan… Görev yaptığı okullardaki öğrencilerin tür tür yazılarına yer vermiş. Hepsi birbirinden güzel ve okunmaya değer. O yıllarda sürgünde olduğum Acıpayam Kelekçi Ortaokulu’nda öğrencilerimle paylaştım bu empatik yazıları!

Zaten 204 sayfalık kitap hakkında Halis kurtça, Kemal Üstün, Kazım Yedekçiğlu, Tahir Apaydın ve M. Şerif Onaran söylenecekleri en güzel sözcüklerle dile getirmişler.

***

2.si Yaşamak zamanı

Hüseyin Erkan’ın 2004 yılında kitaplaştırarak 12 Aralık 2004 tarihini koyarak adıma imzaladığı şiir kitabı… Alışılmışın dışında severek okunulacak dizeler var. S.54:  “Ben/ hiç aşkı/ aramadım/ o gelip/ buldu/ beni!” demiş… Acaba öyle mi oldu?  Güler Hanım’a sormalı!

Arka kapak yazısı, Dilem Gözde’ye ait… Babasının o engin yazınsal yönünü ustaca seçilmiş sözcüklerle anlatıyor. Kitaplar anlatılmaz, yaşanır. Bulursanız okumanızı öneririm 24 ayar şiirleri…(İnternet ortamında Nadir Kitap’da var.) "

 

 

 
Toplam blog
: 303
: 309
Kayıt tarihi
: 21.02.11
 
 

1942'de Antalya'ya bağlı Akseki ilçesinin Gödene (Menteşbey) adlı kuş uçmaz kervan geçmez bir köy..