Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '18

 
Kategori
Sosyoloji
 

Yaptığı Yardımı Takip Etmek Bir Devlete Yakışmaz, El Alsın Yel Alsın Mezarını Süpüren Alsın

Yaptığı Yardımı Takip Etmek Bir Devlete Yakışmaz, El Alsın Yel Alsın Mezarını Süpüren Alsın
 

Kerim Korkut’un yardıma karşı olduğunu biliyorsunuz; belki de koca ülkede tek benim. Yardım edeceğine iş bul onuruyla çalışıp kazansın.

Ben devlet olsam her türlü yardımı kaldırırım. Çalışabilecek olanlara iş sağlarım (Biliyorum yardım yapmak iş sağlamaktan kolay ama doğrusu bu)diğerlerini de alır bizzat kendim bakarım. Ve bir eli tutan kişi bile çalışabilir. Onlara şu bazılarının tenezzül etmediği işleri veririm.

Ama şimdi yapılıyor… Tanıdığım bir karı kocaya böyle maaş bağlanmıştı. Epey bir zaman verildi sonra bir gün ikisinin birden maaşı kesildi. Annenin evi varmış yanında kalıyorlarmış. Verirken de vardı niye verdin? Taşrada kuru ev getirisi yok bir şey yok. Yaşlı annenin de üç kuruş bağ kur maaşı var, kendine zor bakıyor.

Bu iki kişi gerçekten rahatsız ki incelenmiş maaş bağlanmış. Babasının malı var dedesinin evi var geçin bunları ya! Sabancı’nın torunu bile muhtaçsa maaş bağlarım, vermiyordur bakmıyordur. Devletin vicdanı yok ya! Adam bir yıl sonra beyin kanamasından öldü (Böyle insanlar için üç ayda ikisine birden verilen 1000 lira hayat demek) Demek ki kafaya taktı, o yaşta dilensin mi. Karısı da hastanelerde sürünüyor yarın öbür gün o da ölür. Aynı devlette uyanıklar, altında Mercedes’le yeşil kart sahibi oldu!

Devlet kimi takip edeceğini bilmiyor. Bizim milletimizde insanlık yok istemeyenin biri bu iki garip insanı şikâyet etmiştir. Git bak ev nedir ya, duvarları mı yiyecekler! Adam kaldıramadı bunu beyin kanaması geçirip öldü. Karısı da kalp krizi geçirdi, şimdi hastanede. Evi varmış bakmayın, ölsün!

Evinde bakmıyormuş başka yerde bakıyormuş, bakanın durumu iyiymiş bunlar boş… Kim bakarsa Allah razı olsun bakıcı parasını hastadan dolayı veriyorsun. Aslında devlet bakacak kimse kimseye bakmak zorunda değil. Omzundan yük kalkıyor. Ya bunlar var ya, ben anlamıyorum bu devleti!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..