Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '10

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Yaptıkları hatanın farkında bile değiller

Yaptıkları hatanın farkında bile değiller
 

Google`dan aldim.


Facebookta sadece facebooktan arkadas oldugum kisiler karsisinda komik duruma dustum. Mevzuu yazinin sonuna birakiyorum. Daha once yazmak istedigim seyler var. Ortaokulda ingilizce derslerinde bize turkey kelimesi kucuk harfle baslarsa hindi, buyuk harfle baslarsa Turkiye anlamini tasir diye ogrettiler. Biz de bunu dagarcigimiza yerlestirdik. Yillar sonra ingilizce egitimi alirken hindi kelimesini cumle icinde buyuk harfle kullandigini gorunce neden yanlis bilgi veriyorsunuz diye ogretmenle tartisinca, ogretmen de 15 dakika sonra geliyorum diyerek yonetim ile gorusmeye gitti. Ogrenciler tartismanin neden oldugunu anlayamamislardi. Ogretmen geri dondugunde benden ozur dileyip, diger ogrencilere benim hassasiyeimi anlatinca ogrenciler pek birsey anlamadilar. Ogretmenin gecikmesinin sebebi elindeki kagitlarda duzeltme yaparak tekrar potokopi yapmasiydi.

Simdi benim anlayamadigim konu, Amerika`da 30 yilin uzerinde ogretmenlik yapmis olan kisi bu hatayi bilincli olarak mi yapti, yoksa kendisine o sekilde ogretildigi icin mi oyle biliyor. Konunun diger tarafi bize okullarda ogretilenmi yanlis idi. Cunku burada herkes hindiden bahsederken kelimeyi buyuk harfle basliyarak yaziyor.. Yoksa Turkiye`yi yenilecek lokma olarak mi goruyorlar.

Eminim avrupadada durum farkli degildir. Avrupanin da Turkiye uzerinde kuyruk acisi oldugu icin.

Gelelim basima gelen olaya facebooktan arkadas sayfaya Turkey icin agzim sulanmaya basladi diye mesaj yazinca, Turk restorantina gidenler Turk kebabini ve yemeklerini anlata anlata bitiremiyorlar. Son zamanlarda da Turkiye`ye gidenler bana Turkiye ile ilgili soru soruyorlar. ben de mesajin altina Turkiye`ye ne zaman gidiyorsun ogrenmek istedigin birsey varsa bana sorabilirsin diye yazar yazmaz, Thanksgiving gununun geldigini hatirladim ama mesaj yayina girmisti. Arkasindan hata yaptigimi yazdim ama mesaji okuyanlar tabi ki kahkahalarla gulduler. Allahtan gulenler ile karsikarsiya hic gelmedim sadece sanal dunyadan arkadasiz yoksa her karsilasmamizda beni tiye alacaklar.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...