Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '07

 
Kategori
İnançlar
 

YARADAN' dan bana iki güzel ders..!

YARADAN' dan bana iki güzel ders..!
 

Hangimiz hata yapmadık ki ve gelecekte de yapmayacağız. Benim ömrüm de hatalarla dolu. Ancak hata yapmak değil, hatalardan dersler çıkarmamak gerçek "HATADIR" felsefesini hayatıma sokmaya çalışıyorum. Yaptığım iki hata vardır ki ben de oldukça derin izler bırakmıştır. Bu derin izin nedeni YARADAN' ın çok kısa bir süre sonra beni uyarması olmuştur. Nasıl mı?

-Yıllar önce bir Cuma günü ders arası yakındaki camiye Cuma Namazı için gidiyorum. İlerlerken bir gencin yanından geçtim. Garip bir giyinişi, kulağında küpesi ve uzunca saçlarıyla bir garibime gitti. İçimden:

"Bu da ne biçim adam böyle; ne olduğu belirsiz..!"

gibi şekilci ve önyargılı bir düşünceye kapıldım. Derken camiye varıp safta kendime bir yer seçip imamı dinlemeye başladım. Bu esnada yanıma birisi oturdu. O an dönüp bakmadım; bir ara fırsat bulup döndüğümde o az önce gördüğüm genci hemen yanımda gördüm. O an kendimden utandım. Çünkü Yüce MEVLA' nın dediği gibi:

"Sizin en hayırlınız ameli en güzel olanınızdır..!"

yani ALLAH indinde şekilcilik yoktur. Sadece ameller vardır. Mesajı hemen almıştım. O kadar insan arasında tek boş yer benim yanım olmamasına rağmen gelip benim yanıma oturması tesadüf olamazdı.

-Eşimle beraber Adapazarı' ndan İstanbul' a dönmek için yola çıktık. Üzerinden uzun zaman geçtiği için çok net hatırlayamıyorum ancak bir nedenden dolayı ben bir sürücüye söylendim ve hatta söylenmekle kalmayıp böyle basit bir şeyi yapamadığı için onu maalesef küçük gördüm. Bir an bile olsa, normalde kalbimde böyle duyguları pek barındırmama rağmen böyle bir düşünceye kapıldım. Derken otoyol gişelerine girdik. Sonuçta ben yıllardan beri otoyolu kullanan ve bu gişelerden yüzlerce defa geçmiş bir insanım. Eşimde ben de Elektronik Mühendisiyiz, yani bizim gibi insanlar için gişelere girip butona basıp fişi almak ne kadar zor olabilir ki?

Derken birşeyler oldu. Benim de eşiminde resmen nutku tutuldu. Bilirsiniz gişelerde bir büyük buton vardır, bu fişi almanızı sağlar. Bir de küçük bir buton vardır, bu da acil durumlarda görevliyle ulaşmanızı sağlar. Ben kendinden emin bir şekilde her seferinde küçük butona basıp fiş almaya çalışıyorum. Ancak nafile, arkadakiler sabırsızlanmaya başlıyor; kornalar ...! Eşim arabadan çıkıp o fişi almaya çalışıyor, ancak ne garip ki o da aynı küçük butona basıyor. Çare yok fiş almadan çıkıkyoruz gişeden, bir sonraki araç fişi alınca anlıyoruz hatamızı.:((

"Bu kadar basit bir şeyi yapamadığı için bir insanı küçük gören sizdiniz değil mi?"

YARADA' nın mesajı çok net, ASLA kimseyi küçük, hor görmeyin. Yoksa siz de bu durumda olursunuz..!

Bu iki anıyı hiç unutmadım; umarım ömrüm boyunca da hiç unutmam..!

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..