Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Yaramazlık yaptıran hormonlar

Hep merak ederim aşk denince neden kalp gelir aklımıza veya sembol olarak kullanılır?

Aaah ahh kalbimi yaktın çaldın veya kalbimin en güzel köşesini sana ayırdım gibi laflar üretmişizdir anlayamıyorum doğrusu.

Ben kendimi bildim bileli aşık olduğumda, kalbime bir şey olmuyor! Esas beni harekete geçiren organım beynim.

Ben böyle merak ederken, bir bakayım neler yazılmış çizilmiş dedim ve okuduklarım benim haklı olduğumu gösterdi.

Bu aşk denilen duygunun tek nedeni bir kere hormonlarımız. Özellikle bu hormonlar hayatımızda iyi gitmeyen birşeyler varsa yani diyelim ki birlikte olduğunuz sevgilinizden veya eşinizden memnun olmadığınız zamanlarda, otomatik olarak devreye giriyormuş.

İşte bu zamanlar çok kritik ve tehlikeli.Neden mi? zira geçici kırgınlıklar hoşnutsuzluklar olduğunda da harekete geçiyor.İşte bu zamanlarda karşınıza, sizin gibi farkında olmadan hormonları harekete geçmiş biriyle karşılaşırsanız yıldırım çarpmışa dönebilirmişiz.

Bu yaramaz hormonlar erkeklerde Endorform, kadınlarda ise Oxytocin diye adlandırılıyor.Bu hormonların da, partneri bulduktan sonra seks hormonlarını harekete geçirdiğini de unutmayalım.

Geçen gün yazısında erkeklerin kanatları olduğunu yazan bir arkadaşımıza da burdan bir karşı cevap çıkar sanırım.Bu kanatları çalıştıran hormonlarımız olduğuna göre demek ki kadınlarda arada kanatlanıyor.

Yani ilk aşk kıvılcımları hormonların artmasıyla, beyne uyarı gidiyor, beyinden gözlere sinyal etrafa bak bul birini emri geliyor, o sırada birisi olursa hoooop aşık olduk .

Tabii bitmiyor ve insan beyni devamlı aşık olduğunuz kişiyi düşünme moduna giriyor ve artık neredeyse tüm zamanlarınız onu düşünmekle hayal kurmakla geçiyor.

İşin kötü tarafı bu hormonlar harekete geçtiğinde evli bekar diye geri adım da atmıyorlar.O zaman herkes bence dikkatli olmalı, sevdiğiniz kişinin hormonlarını harekete geçirtecek kadar problem yaşatmayın.Benden söylemesi...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..