Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '19

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

YARDIM DEĞİL HAK İSTİYORUZ

YARDIM DEĞİL HAK İSTİYORUZ. En kolay iştir yardım toplamak kafa yormak yok zihinsel bir işlevi yok topla ve dağıt. Ama yoksulluğu ve yoksunluğu ortadan kaldırıcı sürdürülebilir projeler deyince kimse sokağından geçmiyor. Engelliler deyince de Hak değilde yardım etmek en kolayı çok zahmetsiz kafa yormak yok. Yolda yürürüz hemen biri gelir kolumuza izinsizce yapışır. Yahu ne oluyor ne yapıyorsun deriz abi yardım ediyoruz yardım isteyen oldu mu desem bu sefer gerçekten yardıma ihtiyacı olanlara zarar verir diye bir şey demiyorum. Teşekkür ederim deyip yoluma devam ediyorum. İşin üzücü tarafı gerçekten yardıma ihtiyacımız olduğunda yanımızda kimsenin olmaması.

 

Yardım duygusunu öldürmeyelim ama en azından yardıma ihtiyacımız olup olmadığını soralım ne kadar yardım edilmesi gerektiğine biz karar verelim. Yolda yürüyoruz bir genç abi istediğin yere götüreyim. Bazen ’de olur diyoruz geliyoruz abi merdiveni çıkabilir misin başka bir yerde tuvalete gidiyoruz kapıyı gösterin yeter diyoruz demez mi başka yardıma gerek var mı pardon da şimdi ne denir teşekkür ederim deyip gülümsemekle yetiniyoruz.

 

Yardım istenirse yapılır yapılmalıdır ama bizim asıl sorunumuz insanca yaşayamamak yani haklarımızı alamamak. Dün bir etkinlikteydik. Gençlerle sohbet ettik harika bir terapi oldu. Arkadaş soruyor hiç isyan ettiniz mi bende Allah’a değil ama insanlara isyan ediyorum. Birisi hamile olur inşallah eli ayağı düzgün olur çocuk doğar acaba hangi suçu işle Dik’te bu engelli çocuğa sahip olduk denir. Okula gidersin otizmli çocukların Aksaray’da yuhalandığı gibi akran zorbalıkları ve kaynaştırma eğitimi kaynatma eğitimine dönüşür Lisede bir kıza âşık olursun o seni kardeşi olarak sevdiğini söyler işe girmek istersin yeteneklerine değil engelline odaklanılır. Evlenmek istersin ya senin gibi kör birini bul yâda farklı engel gurubundan biri olsun aman bizden uzak dur mantığı hâkimdir.

 

Ev kiralamak istersin aman bu kör benim evimi yakar. Bu kadar kuşatılmış bir kişi olarak hakkımızı ve hukukumuzu savunacak kişi ve kurumlar olmaz ama yardım edelim sadece yardım nesnesi olarak görülmek yanlıştır. Ben yardım değil hak istiyorum bu haklarım Anayasa engelliler yasası ve Uluslararası anlaşmalardan kaynaklı haklarımızı Birleşmiş Milletler engelli hakları sözleşmesi ve yapılan ihtiyari protokolün getirdiği yükümlülükler yok öyle yardım edelim muhabbetleri.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..