Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '09

 
Kategori
Gönüllülük
 

Yardımlaşmak, paylaşmak- "kardeşini seç"

Yardımlaşmak, paylaşmak- "kardeşini seç"
 

onlar da çocuk..


Birbirimize yardım etmek, maddi ve manevi anlamda destek vermek en büyük mutluluktur bana göre...

Ben ve ailem İstanbul'da iyi sayılabilecek bir semtte, gerekli şartlara çok şükür sahip bir şekilde yaşıyoruz...

Orta halli gelir grubundayız... Emekli maaşımız ve eşimin ufak bir maaş aldığı bir işi var...

18.1.2009 'da; uzun zamandır düşündüğüm, yapmak istediğim, daha önce cesaret edemediğim bir şey yaptım..

Daha önce tesadüf sonucu haberim olan bir siteden ;

Yardım edebileceğime inandığım
(Pervari-Siirt'de yaşayan kızımdan 2 yaş küçük, 7.sınıfa giden, bir çok kardeşi olan, annesinin geliri olmayan, babası vefat etmiş ) bir kız çocuğunu internetten kızıma ''KARDEŞ'' olarak seçtim...

Belki bir çok kişinin bu güne kadar düşünemediği, uzun zamandır düşündüğü halde benim gibi bir türlü cesaret edemediği, belki de böyle bir sitenin/ yardımlaşma şeklinin varlığından habersiz olan maddi durumu en az orta gelir grubundan olan kişilerin küçük de olsa, onları mutlu edebilecek yardım yapabileceğini düşündüğüm için bu bilgileri siteme koydum...

Kimse yanlış düşünmesin... Aslında yapılacak ya da yapılan yardım söylenmez...

Sitedeki yazışmalarını, basın haberlerini, çocukların sevgi dolu, sıcacık, içten yazılmış teşekkür mektuplarını okudum... Gözlerim doldu...

Öncelikle sadece görmeniz ve incelemeniz için (belki kendiniz, belki de bir arkadaşınızın ilgilenebileceği) sitenin adresi aşağıda yazıyorum;

http://www.kardesinisec.com/arama.php

Siteyi inceleyebilirseniz, siz de göreceksiniz ki maddi yardım kabul edilmiyor... Çocuğun eğitim hayatı boyunca yapılacak yıllık 200.TL'lık bir yardımın onlar için yeterli olduğu belirtiliyor...

İLK YAPILACAKLAR…

Lütfen önce kardeşinizle temas kurun. Öğretmeni ile konuşun. Mektup yazın kendinizi anlatın, o da size kendisini anlatsın. Böylece kardeşiniz sanaldan gerçeğe dönüşsün. Mektubunuza bir defter bir de kalem ilave edin. Bütçenizi sarsmayın. Bir çocuğa yılda harcayacağınız 200 YTL onu kurtarır. Bahşiş olarak dağıttığımız, ya da otoparkçılara verdiklerimizi düşünün... (*kardeşini seç*sitesinden aynen alınmıştır.)

KARDEŞ SEÇİMİ yapmadan önce en az 2 kere düşünüp, doğru karar vermek gerekiyor...

Benim KARDEŞİMİ seçtiğim güne ait sitedeki rakamlar:

18.01.2009 - 21:49 - Şu ana kadar 67751 çocuk sitemizden kardeşini buldu ve 1342 çocuk hala sizi bekliyor. Bugün kardeşini bulan çocuklarımızın sayısı 10.

18.01.2009 - 23:54 - Şu ana kadar 67753 çocuk sitemizden kardeşini buldu ve 1363 çocuk hala sizi bekliyor. Bugün kardeşini bulan çocuklarımızın sayısı 12.

(Bu sayılar, sizlerin desteği ile her an değişebilir.)

Listeye ulaşmak için;

http://www.kardesinisec.com/arama.php

adresine gidiniz.)

Bu bilgileri; yardıma ihtiyacı olan, bir çoğu kalabalık ailelerinin maddi yetersizliğine rağmen okuma hevesi ve azminde olan çocuklara ve ailelerine destek olabileceğimiz düşüncesiyle aynen siteme de koydum.
(http://selmaer3.blogcu.com/yardimlasmak-paylasmak-kardesini-sec_33927831.html)

Çocuklarımız hep sağlıklı, mutlu, başarılı olsun... O güzel yüzleri hep gülsün, bizlerin de çorbalarında bir tutam tuzu olsun diye...

Bugün nihayet Siirt'deki öğrencinin öğretmenine ulaşabildim.Telefonda uzun uzun konuştuk. Sömestr bitiminde okula döndüğünde beni ''kardeş olarak seçtiğim '' öğrencilerle ve anneleri ile görüştürecek. Babaları ne yazık ki vefat etmiş. (Öğrencinin bir yaş büyük ağabeyi de aynı okulda imiş... Böylece her 2 kardeşi de ''KARDEŞ'' olarak seçmiş oldum.)

Bu yazım ile daha fazla yardımsever insanın o çocukların minicik yüreklerine ulaşmaları konusunda faydalı olabileceğimi düşünüyorum...
selma er.

 
Toplam blog
: 90
: 2676
Kayıt tarihi
: 30.01.09
 
 

Merhaba, Marmara Ünivesitesi İşletme Fakültesi ve Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler mezunuyum..