Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '12

 
Kategori
Güncel
 

Yargıtay'dan ilginç bozma kararı...

Bartın’da iki kişinin tecavüzüne uğrayan küçük kız çocuğu için Adli Tıp “Ruh Sağlığı Bozulmuştur” raporu veriyor. Bu rapor üzerine sanıklara verilen ceza artırılıyor. Ancak Yargıtay, “Hangisinin ruh sağlığını bozduğu belirtilmeli” diyerek mahkeme kararını bozuyor. (Haber Milliyet Gazetesinden)

Uzman Hakimlerimizden daha iyi bilecek değiliz ya konuyu ama merak etmeden de duramıyorum…

Bir tecavüz olayında küçük bir kız çocuğu neler hisseder?

Tecavüzcü bir kişi ise bu çocuğa zevk verebilir mi?

Tecavüzcü iki kişiyse, iki tecavüz arasında kalite farkının ayrımına varabilir mi?

Sanıklarla yüzleştiğinde; Hakim amca, birinci sırada bana tecavüz eden bu amca bana çok kibar davrandı, hatta bana aşık olduğunu dahi bir an düşündüm, ama ikinci sıradaki çok sert davrandı, canımı yaktı. Benim ruh sağlığımı olsa olsa ikinci tecavüzcü amca bozmuştur.” Birinciye yazık, hiç kıyamam ona, o bana iyi davrandı, lütfen affedin” diyebilir mi?

Demiş olsa bile Yüce Mahkeme bunu olumlu değerlendirebilir mi? Ya da küçük kızı dinleyen uzman doktor? Uzman doktor zaten “Ruh Sağlığı Bozulmuştur” raporunu vermiş.

Bu kararın bozulması kimin işine yarayacak? Tabiki tecavüzcülerin. Birinin iyi hali saptanırsa (Tecavüzde iyi hal nasıl oluyor, onu da anlamak zor) yüksek cezadan yırtacak. Kısa süre yatıp çıktığında bir başka küçük kızın hayatını karartacak.

Bırakalım bu garip fantezi merakını. Mağdur küçük bir çocuksa, kandırılarak veya zorla bir ilişkiye maruz kalmışsa, üstelik bunu yapan birden fazla sıfatsız yaratıksa, hangisinin ruh sağlığını bozmuş olduğunun araştırılması çok anlamsız geliyor bana…19 Şubat 2012

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..