Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '11

 
Kategori
Özel Günler
 

Yaş günü

Eski insanlar, gökyüzündeki ayın ve mevsimlerin durumlarını gözleyerek, ayları, yılları bulmuşlar, doğum günleri de bu gözlemlerden sonra kutlanmaya başlamış.


Güya kötü ruhlar kişiyi doğum gününde rahatsız edermiş, kişinin rahatsız olmaması için de yakınları etrafına toplanırlar, bağırırlar, kişiyi neşelendirmeye çalışırlarmış.Bir bıçakla da kötü ruhları tehdit ederlermiş Acaba diyorum, şimdilerde bir masa etrafında toplanıp, "iyi ki doğdun" diye bağırmak, bıçakla pasta kesmek o günlerden kalma bir alışkanlık mıdır?


Efendim;


Benim 70.yılım, Salih Kuşkan'ın 56.yılı ve Birgül Büyükpabuççu'nun da 55.doğum günleri için Fethiye Kırçiçekleri Derneği başkanımız, Neriman Şal, yönetim kurulu üyeleri Ayfer Gökçe, Koray Konukçu, Münevver Akçin, Güngör Acar, üye Sadettin Yalçın, Meral Dündar, Fetav Müdürü Dilek Dinçer, sekreter Kadriye Çaycı, kültür komisyonu başkanı Ünal Şöhret Dirlik, üyeler Özlen Dinçerler, Ümmügülsüm Çelik, Cahit Yargıcı, Adem Güngör, Mavi Kuş Derneği Başkanı Berna Ergen bir yaş günü düzenlediler.


Bu etkinliği düzenleyen sevgili arkadaşlarım;


Her yıl 365 sayfalık güzel bir roman okuyunuz, mutluluklarınız kum taneleri kadar çok, üzüntüleriniz sabun köpükleri kadar geçici olsun, size, yılların sormadığı, yolların yormadığı bir yaşam diliyorum.


Yaş gününden notlar:


Eşim; "Ben Recai'yi 42 seneden beri çekiyorum" demiş. (Biz 42 yıllık evliyiz). Yanındakiler hayretle bakmış. Sonra devam etmiş; "çünkü ipler benim elimde" Gülüşmüşler.


Gene eşim yaş günü kutlananlara, YAŞlandıkları için (kurulansınlar diye olacak) birer havlu hediye etti.

***

Koray arkadaşımızın kardeşi rahatsızdı Salih arkadaşımız Koray Hanıma; "Hastanız nasıl oldu? diye sordu. Koray Hanım da " Pastanız tazeymiş, gerçekten çok güzeldi" demez mi?

***

Temel, ikametgâh belgesi almak için muhtara gitmiş, muhtar sormuş:
- Doğum gününüz?
- 1 Temmuz
- Hangi yıl?
- Her yıl
İşte, sevgili Ünal Şöhret Dirlik'in bana yazdığı 70 yaş şiiri:


YETMİŞ YAŞ
Iyi çöz hayat denen bilmeceyi
Karıştırma gündüzü geceyi
Geriye dön bak bir defa geçmişe
Merdiveni dayadın mı Recai yetmişe
***
Elifba dedin
Uyu uyu yat uyu dedin
Yardın heceyi
Vakit ne çabuk geçti
Anladın mı ?
Merdiveni yetmişe dayadın mı ?
Çiçek, çiçek dolaştın mı ?
Akkovanlığı erkenden aştın mı ?
Hercaidir deli gönül hercai
70. yılın kutlu olsun Recai
Ünal Şöhret Dirlik

Mutlu yıllar geçirmeniz dileğiyle, yüreklerinizden taşıncaya kadar, sevgiler, sevgiler, sevgiler.  

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..