Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

Yaşam bir pamuk ipliğine bağlı

Yaşam bir pamuk ipliğine bağlı
 

http://www.resim35.com


1 Temmuzda deniz şenlikleri ile başlayacak olan Güllük Festival’inin konuklarından birisiydi Ferhat Göçer.

Milliyet Gazetesinden son dakika olarak okuduğum habere göre ay tanrıçası Selena’nın çoban Edmund ile buluştuğu doğa harikası Bafa Gölünün kıyısında trafik kazası geçirmiş. Selena uykuya dalmış, Edmund tam o sırada yola çıkmış.

Yıllar önce nefesimizi tutarak geldiğimiz o yolda sabahın ilk ışıkları gölün üzerinden kayıp giderken yakalamış onları kaza.

Milas Devlet Hastanesinde ağır yaralı olarak yatan Ferhat Göçer’e acil şifalar diliyorum. Yaşamı bırakmaması dilekleriyle…

Güle oynaya yola çıkarsınız. Her şey öylesine güzeldir ki, yaşamı içinize çeke çeke gidersiniz. Radyoda ne güzel şarkılar sizin için çalar. İşte tam o sırada tepelerde bir yerlerde yalnız bir ağaç çarpar gözünüze. Tek başına öylece durur orada. Size selam verir dallarını sallayarak. Düşünürsünüz; “Kim bilir buradan geçen kaç kişiye selam verdi” diye. O orada kalır siz yola devam edersiniz. Bir daha ki sefere tekrar karşılaşma dilekleriyle…

Sabahın ilk ışıklarını yolda yakalamak, hatta ayın geceleri sizinle yolculuk yapması yaşamınıza bir başka anlam katar. Tadı damağınızda kalır yolculukların.

Ferhat Göçer ne düşünüyordu bilmem ama ben yolları ve yolculukları çok severim. Hele o Karadeniz’in yemyeşil çam ve meşe ormanları arasında kıvrılarak giden yolların görkemini asla unutamam. İki günlük tatil bile olsa İstanbul’dan kar kış demeden o yollara koşardım. Hele ablamın kapıyı açınca şaşkın bakışlarla yüzüme bakıp da ağzından dökülüveren; “Neden geldin?” sözcükleri beni eğlendirirdi. Yolda kardan kayan otobüsün tekerleklerinin altına köknar ağaçlarının dallarını koyup yolcular iterlerdi. O günleri geride bıraktık ama anıları asla silinmez belleğimden. Sevgi dolu güzel günlerdi geçip gidiveren.

Ferhat Göçer’in geçirdiği trafik kazası bana yolları ve Yaralıgöz’de geçirdiğimiz kazayı anımsattı. Yemeğimizi yemiş henüz yola çıkmıştık. Eşim, kızım, oğlum ve ben neşeyle şarkı söyleyerek gidiyorduk. Ne olduğunu anlayamadık arabamız birden sağa kaydı ve yolun yanındaki çukura giriverdi. Birkaç saniye birden bir ömür gibi geldi. Kapılardan çıkmamız mümkün değildi. İyi ki kemerlerimizi bağlamışız. Başım ön cama çarptı ama fazla bir zarar görmedim hemen çocuklara baktım. Şaşkın arkada öylece kalmışlardı. İyi ki fazla hızlı gitmiyorduk. Eşim yanındaki camdan çıktı önce çocukları çıkardık sonra da ben çıktım arabadan. Dağ başında kalakaldık. O zamanlar cep telefonu da yoktu, haber verelim bir yerlere. Biraz sonra bir kamyon durdu yanımızda. Arabayı o çukurdan çıkardılar ama rot kırıldığı için araba yola devam edemeyecek dediler. Kamyon şoförü ile eşim hemen onarmaya başladılar. Deniz kıyısında oturmak için şemsiyeli bir sandalye almıştık. Onun ayaklarını çıkartıp kullanmayı dendiler. O arada bir otomobil geldi beni ve çocukları aldı Çatalzeytin’e indirdi. Tüm aile merakla bizi bekliyormuş. “Ne oldu? Ömer nerede?” diye sorunca ben başladım ağlamaya: “Biz kaza geçirdik. Ömer arabanın başında kaldı. Onu oradan almak gerek.” Dedim. Onlar da çok merak etmişler. Eniştem: “Hemen bir kamyon bulup alırız onu oradan” dedi. Kamyon aramaya gitti. Fakat bir müddet sonra Ömer arabayı onarmış. Yavaş yavaş geldi.

Ferhat Göçer bekliyoruz seni Güllük deniz şenliklerine, dileriz çabuk iyileşirsin…

Yaşamın ipini sıkıca tut. Ama sakın koparma...

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..